Nemáte svůj web přizpůsobený pro mobilní zařízení? Anebo se setkáváte s tím, že se vaši zákazníci na vašem webu nebo e-shopu špatně orientují? Pak je možné, že přicházíte o zákazníky a peníze vám protékají mezi prsty. Pojďte se společně s námi podívat na to, jakých chyb se podnikatelé, kteří prodávají na internetu, dopouštějí nejčastěji a jak je napravit.
Obsah článku:
1. Složitý a zdlouhavý proces objednávky
Věděli jste, že podle statistik opustí svůj nákupní košík 22 % zákazníků z důvodu dlouhého nebo složitého procesu objednání? Pokud i vaši zákazníci musí sáhodlouze vyplňovat údaje nebo se nemohou zorientovat ve formulářích, znamená to, že přicházíte zhruba o pětinu všech objednávek. Naštěstí to však můžete jednoduše napravit. Jak?
- Zjednodušte proces objednání zboží nebo služby.
- Nabídněte zákazníkům možnost nákupu bez registrace.
- Minimalizujte počet polí, která musí zákazníci vyplnit.
- Optimalizujte objednávkový proces pro mobilní zařízení.
- Nabídněte různé platební možnosti.
- Zobrazte náklady na dopravu a dodací lhůty dopředu.
- Poskytněte svým zákazníkům zákaznickou podporu.
Prodáváte digitální produkty, kurzy nebo členství? Pak můžete svým zákazníkům nákupní proces zjednodušit, jak jen to jde, díky chytrému systému SimpleShop. Jak funguje? Umožní vám vytvořit přehlednou prodejní stránku, na které se vaši zákazníci zaručeně neztratí. Následně ji můžete vložit na svůj web, případně odkaz na ni propagovat na sociálních sítích nebo v online diskuzích.
2. Špatná navigace a nepřehledné rozhraní
Z průzkumů vyplývá, že je až 94 % prvního dojmu návštěvníků webu nebo e-shopu ovlivněno designem a rozvržením stránek. Nepřehledné rozhraní může vést k okamžitému opuštění webu a ztrátě objednávky. Návštěvníkům trvá pouhých 50 milisekund, aby si vytvořili názor na váš web, takže musíte dokázat zaujmout doslova okamžitě. Dobrou zprávou je, že vylepšený design uživatelského rozhraní může dle statistik zvýšit míru konverze až o 400 %. Co tedy udělat proto, aby zákazníci na vašem webu hned našli, pro co přišli?
- Umístěte hlavní navigační menu tam, kde ho zákazníci očekávají, tedy do horní části stránky nebo na levou stranu.
- Omezte počet položek v hlavním menu. Položek by mělo být maximálně 5 až 7.
- Implementujte na stránky vyhledávací pole, které umožní zákazníkům rychle najít požadované informace.
- Zviditelněte klíčové informace.
- Testujte a analyzujte uživatelské chování, například prostřednictvím nástroje Google Analytics.
- Investujte do čistého a přehledného designu, který usnadní nakupování.
3. Nekvalitní obrázky a popisky produktů
Myslete na to, že ve chvíli, kdy zákazníci nakupují online, nemohou si produkt detailně prohlédnout ani osahat. Vaším jediným prodejním argumentem se tak stávají fotografie a popisky. Průzkumy ukázaly, že se 75 % online nakupujících při rozhodování o nákupu spoléhá na fotografie produktů. Vysoce kvalitní produktové fotografie navíc měly o 94 % vyšší konverzní poměr než fotografie nízké kvality a 22 % vrácení zboží je způsobeno tím, že produkt vypadá odlišně.
Co se týče popisků produktů, statistiky naznačují, že kvalitně napsané popisky produktů mohou zvýšit míru konverze až o 78 %. Kromě toho také snižují počet vrácených produktů a stížností. Informativní popisky zvyšují důvěru zákazníků ve vaši značku a ujišťují je o tom, že produkt splní jejich potřeby a očekávání. Na co byste se tedy na svém webu nebo e-shopu měli v souvislosti s obrázky a popisky zaměřit?
Používejte kvalitní obrázky
Namísto generických obrázků z fotobank ideálně používejte vlastní fotografie, které lépe reprezentují vaši značku. V případě produktových fotografií zachyťte produkty z různých úhlů a detaily, které mohou být pro zákazníky rozhodující. Zajistěte, aby byly obrázky ostré a dobře osvětlené. Napříč webem ideálně udržujte jednotný styl fotografií nebo obrázků, aby působily profesionálně.
Připravte detailní a poutavé popisky
Obecnými frázemi typu „vysoká kvalita“ dnes zákazníky nepřesvědčíte, zaměřte se na konkrétní výhody a vlastnosti produktu (případně služby) a uveďte, co zákazníkovi přinese. Pokud například prodáváte e-book o marketingu, zaujměte už samotným názvem (namísto E-book o marketingu např. E-book s 10 strategiemi, díky kterým zvýšíte prodeje). Promyslete také popis e-booku, popište konkrétní problémy, které e-book řeší, a jaké benefity zákazník získá. Popis může vypadat například takto:
Název: „10 marketingových strategií, které zvýší vaše prodeje“
Objevte deset osvědčených marketingových strategií, které vám pomohou zvýšit prodeje a posílit vaši značku. Tento e-book nabízí praktické rady a konkrétní kroky, které můžete ihned implementovat do svého podnikání.
Co se naučíte:
- Jak efektivně oslovit cílovou skupinu
- Využití sociálních médií pro zvýšení povědomí o značce
- Optimalizace prodejního procesu pro lepší konverze
Počet stran: 155
Znásobte úspěch vašich marketingových strategií díky tomuto e-booku ještě dnes.
TIP: Pokud prodáváte digitální produkty, ať už v podobě zmíněných e-booků nebo například online kurzů, je popis a vizuální prezentace ještě důležitější. Vaší pravou rukou se v tomto směru stane SimpleShop, který vám umožní vytvořit přehledné prodejní stránky s obrázkem a podrobným popisem, jež zákazníky přesvědčí o nákupu.
4. Nedostatek informací o dopravě a platbě
Možná nám dáte za pravdu, že nic není tak frustrující, jako když se celým webem proklikáte k platbě a dopravě a najednou zjistíte, že je doprava příliš vysoká, nevyhovují vám dostupné platební metody, nebo obdržíte info, že produkt dorazí později, než jste čekali. Podle průzkumu společnosti Baymard Institute 55 % respondentů uvedlo jako důvod, proč nákup opouští, dodatečné náklady, jako je cena za dopravu a další poplatky. 22 % oslovených také uvedlo, že nákup nakonec neuskuteční kvůli dlouhým čekacím lhůtám. Jak z toho ven?
- Jasně na svém webu uveďte všechny možnosti dopravy. Čím více možností zákazníkům nabídnete, tím lépe.
- Zobrazte přesné ceny za jednotlivé způsoby dopravy, včetně informací o případné dopravě zdarma při určité hodnotě objednávky.
- Informujte o všech možnostech platby a případných poplatcích.
- Pokud existují nějaká omezení v dopravě (např. pouze na území ČR), jasně to na webu či e-shopu sdělte.
- Aby byly tyto informace pro zákazníky co nejpřehlednější, vytvořte samostatnou stránku s názvem „Doprava a platba“, kde uvedete všechny informace.
TIP: V případě, že prodáváte digitální produkty, dopravu vůbec řešit nemusíte, klíčová je ale rychlost dodání produktu. SimpleShop umožňuje okamžité automatické odeslání digitálních produktů ihned po zaplacení.
5. Nedostatečná důvěryhodnost
Nakupování online je dnes vzhledem k velkému množství podvodných webů a e-shopů do značné míry založeno na důvěře. Pokud budou mít vaši zákazníci z jakéhokoliv důvodu obavy z nákupu u vás, je velmi pravděpodobné, že o ně přijdete. Opět to ostatně dokazují statistiky. Ze zprávy společnosti Twilio vyplývá, že se 66 % zákazníků vyhýbá nákupům od značek, které považují za nedůvěryhodné. Jak zvýšit důvěryhodnost v očích zákazníků?
- Představte tým a příběh značky, autenticita posiluje důvěru.
- Zaměřte se na kvalitní zákaznický servis, 32 % zákazníků potvrzuje, že pozitivní zkušenosti se zákaznickými službami jsou jedním z hlavních faktorů přispívajících k důvěře ve značku.
- Odpovídejte svým zákazníkům na dotazy co nejrychleji. Zákazníci očekávají rychlou a efektivní pomoc.
- Buďte aktivní na sociálních sítích a vytvářejte hodnotný obsah pro své zákazníky v podobě článků, návodů nebo videí relevantních pro vaše produkty a cílovou skupinu.
- Z hlediska důvěryhodnosti jsou zásadní zákaznické recenze. Dle zprávy PowerReviews je čte při online nakupování 99,9 % zákazníků.
- Zajistěte zabezpečení dat, které zákazníci očekávají od každého prodejce.
Co vám může přinést důvěra zákazníků?
- Téměř 50 % nakupujících by utratilo více za produkty či služby značky, které důvěřují.
- 40 % zákazníků zveřejní online recenze na značku, které důvěřují.
- Zajímavostí také je, že 61 % zákazníků doporučí značku, které důvěřují, svým známým.
6. Neoptimalizovaný design pro mobilní zařízení
S rostoucím počtem mobilních zařízení je dnes responzivní design naprosto nezbytný. Podle průzkumu společnosti Mastercard k nakupování přes internet používá mobilní telefon 70 % Čechů. Pokud tedy váš web nebude optimalizovaný pro mobilní zařízení, můžete zákazníky ztratit jen proto, že se jim nákupní proces na telefonu zobrazuje neúplně nebo nepřesně. Jak optimalizovat mobilní uživatelskou zkušenost?
- Zajistěte, aby se vaše webové stránky automaticky přizpůsobovaly různým velikostem obrazovek. Responzivní design zaručí, že se bude obsah správně zobrazovat nejen na počítačích, ale také na tabletech a mobilních telefonech.
- Optimalizujte rychlost načítání stránek, pomalé načítání může opět vést k tomu, že zákazníci web opustí.
- Pravidelně svůj web testujte na různých zařízeních a v případě, že objevíte chybu, co nejrychleji ji opravte.
TIP: Se SimpleShopem získáte jistotu responzivních prodejních formulářů, které se automaticky přizpůsobí každému zařízení, což zákazníkům zajistí komfortní a hladký nákupní zážitek.