Chyby v prodejních formulářích

Chyby v prodejních formulářích

Chystáte se na prodej online produktů prostřednictvím prodejního formuláře SimpleShop? Máte vlastní web nebo plánujete vytvořit prodejní stránku pro každý produkt? 

Pojďte se s námi podívat, s jakými nejčastějšími chybami se při nastavování prodejních stránek a formulářů setkáváme, a na co se vyplatí před nastavením celého prodeje myslet. 

Vyberte správný typ produktu

Máte jasno v tom, jaký produkt budete na svých stránkách nabízet? Gratulujeme, to je první krok k úspěchu. Jedním ze zásadních bodů správného nastavení SimpleShop prodejního formuláře je totiž volba vhodného typu produktu, pro který chcete prodejní formulář vytvořit. 

Vyberte správný typ produktu

Máte jasno v tom, jaký produkt budete na svých stránkách nabízet? Gratulujeme, to je první krok k úspěchu. Jedním ze zásadních bodů správného nastavení SimpleShop prodejního formuláře je totiž volba vhodného typu produktu, pro který chcete prodejní formulář vytvořit. 

Vybírat můžete z několika typů produktů, kdy každý z nich má své vlastní specifické nastavení prodejního formuláře. Proto je třeba dbát na správný výběr. Pokud až během práce zjistíte, že pro prodej vstupenek nastavujete prodejní formulář e-booku, budete muset začít od začátku. Typ produktu totiž nelze během tvorby formuláře změnit.

Ujasněte si detaily ohledně prodeje

Měna a jazyk v prodejním formuláři

Možná to teď vypadá jako maličkost, ale ujasněte si, v jaké měně budete své produkty prodávat a v jakém jazyce prodejní formulář bude. Pro každý produkt je toto třeba nastavit individuálně. Takže pokud se rozhodnete, že budete prodávat e-booky také v angličtině pro cizojazyčné zákazníky, musíte si nastavit dva prodejní formuláře. Každý pro konkrétní jazyk a měnu.

Kolik kusů bude k prodeji?

Prodáváte vstupenky? Pořádáte offline školení? Pak je třeba si uvědomit, kolik lidí si bude moci produkt zakoupit. S omezenou kapacitou sálu asi nemůžete nabízet neomezený počet vstupenek.

Chyby v prodejních formulářích (1)

Nabízíte jen online produkty, nebo i fyzické zboží?

Prodejní formulář pro online produkty je nastavený za pár minut, naklikáte vše potřebné, zveřejníte nabídku a můžete prodávat. Pokud ale máte ve svém portfoliu také produkty, na které si lze sáhnout, nezapomeňte promyslet, jakým způsobem je k zákazníkovi dostanete.

A další podstatné detaily

Budete prodávat přes facebook a chcete měřit konverze? Lze to, ale facebook pixel musíte nastavit přesně podle tohoto návodu. Jinak to fungovat nebude.

Budete prodávat členství? Výborně, ale myslete na to, že propojení členských sekcí je možné pouze s webem vytvořeným ve WordPressu, potažmo Miowebu. S jinými platformami, jako je například Webnode, to bohužel neumíme.

Vzhled prodává

Produkt k prodeji máte připravený, teď se pojďme podívat na samotnou prodejní stránku produktu. Z ní musí být na první pohled zřejmé, co nabízíte. Tedy o jaký se jedná produkt a za kolik je peněz. Nic jiného vašeho zákazníka nezajímá. Pokud by si chtěl přečíst román, sáhne raději po knize.

Ujasněte si, jestli prodejní stránka pro daný produkt, potažmo web, pokud ho máte, obsahuje veškeré informace, které jsou pro kupujícího zásadní:

  • Co dostane,
  • kolik ho to bude stát,
  • kdy to dostane.

Dále myslete na to, že zákazník nebude na stránce cokoliv složitě hledat. Obrázky jsou fajn, ale určitě nemá čas ve spletité koláži pátrat po tom svém produktu. Čas jsou peníze a pokud zákazník do 10 sekund nenajde to, co potřebuje, máte problém.

Vyzkoušejte si jednoduchý test

Mrkněte se na konkurenci. Najděte si několik prodejních stránek nebo webů a nerušeně si každý 5 – 10 sekund prohlížejte. Potom jej zavřete a sepište si veškeré své dojmy. Co vás zaujalo, co si pamatujete, jaké ne/nabízí produkty? Líbila se vám? Nelíbila? Bylo zřejmé, o co tam jde? Takto pokračujte i s ostatními stránkami. Na závěr si pak sesumírujte, kterou stránku si pamatujete včetně toho, co nabízí. Máte? Pak vás nejvíce zaujala.

Stejný průzkum si můžete udělat i v nekonkurenčním prostředí. Získáte tak inspiraci pro nastavení své vlastní prodejní stránky nebo webu.

Buďte srozumitelní

Jasné a výstižné texty

Texty, které na prodejní stránce nebo webu máte, musí být stručné a jasné. Zákazník musí okamžitě pochopit, co nabízíte. Nesmí pochybovat o tom, že je na správném místě, které mu pomůže uspokojit jeho aktuální potřeby.

Čitelná prodejní stránka 

Určitě to sami znáte, když něco hledáte, přejedete stránku očima a pokud nezachytíte to, co potřebujete, ze stránky odcházíte.

Text na prodejní stránce nebo webu musí být strukturovaný tak, aby ho čtenáři mohli snadno „skenovat”. Velmi často připomíná takové skenování stránky pohledem písmeno F. Pohled nám vždy utkví na začátku řádku a poté se pozornost vytrácí. 

Klíčové informace tedy uvádějte hned ze začátku řádku nebo odstavce. Pokud to tak úplně nejde a textu je více, zvýrazněte tu část, kterou chcete, aby si zákazník opravdu přečetl.    

Pozor na detaily!

  • Velikost písma: Text musí být čitelný na všech zařízeních, tedy jak na mobilu, tak na desktopu.
  • Délka řádku a odsazení. Není nic horšího, než dlouhý slitý text. Jakmile jej zákazník uvidí, můžete si být jistí, že ani nezačne číst. Text rozdělte na krátké odstavce tak, aby se v něm dalo jednoduše orientovat.
  • Pravopis. Pokud si nejste jistí svými znalostmi v této sféře, zavolejte si na pomoc korektora nebo známou, která je učitelka češtiny. Neshodou přísudku s podmětem mnoho parády neuděláte.
  • Struktura nadpisů pomůže vašemu zákazníkovi v orientaci na stránce. Pokud budou nadpisy správně otextované, pomohou také vám v rámci internetového vyhledávání.
  • Zvýrazněte klíčové informace, aby na nich spočinulo oko zákazníka. Tučné písmo, kurzíva, barvy, vše je dovoleno. Zvýrazňujte však s mírou, ať nakonec nemáte na stránkách cirkus. 

Pokud nemáte svůj web, nevadí. Všechno výše uvedené můžete vytvořit také na prodejní stránce produktu. Ta lze navrhnout tak, aby odpovídala vaší značce. Můžete upravovat písmo, vkládat pozadí a obrázky i přizpůsobit barvy. 

Nezdržujte zákazníky zbytečným vypisováním

Máte jasně, stručně a výstižně zpracovanou prodejní stránku? Výborně, teď už zbývá jen nastavení políček prodejního formuláře. 

Zamyslete se, jaké údaje od vašich zákazníků opravdu musíte znát. Pro zaslání online produktu toho skutečně nepotřebujete moc, tak je netrapte vypisováním zbytečných informací. 

I přes sebelepší prodejní stránku ještě nemáte vyhráno a zdlouhavý formulář pro vyplnění fakturačních údajů může zákazníka od koupě odradit. A to přece nechcete.

Petra je pisálek se vším všudy. Pokud zrovna neskládá slova na papír, pečuje o uživatele našich aplikací. Volné chvíle věnuje své francouzské buldočce Olivii, zásobuje byt knihami a kytkami a peče nejen koláče.
Petra Zajíc Czabejová

Skvělý článek, co říkáte?

Aby vám žádný další neutekl, nechejte nám na sebe e-mail.

Přečtěte si také

Na podobné téma jsme napsali spoustu článků.
Tady je několik z nich

Kopie návrhu jak na působivou instagramovou stránku s odkazem v biu

Jak napsat úspěšný blogový článek?

Chcete vědět, jak napsat článek, který si zamilují vaši čtenáři i vyhledávače? Poradíme vám, na jaké body se zaměřit. Copywriteři se shodují na tom, že Přečíst
Chyby v prodejních formulářích

Chyby v prodejních formulářích

Chystáte se na prodej online produktů prostřednictvím prodejního formuláře SimpleShop? Máte vlastní web nebo plánujete vytvořit prodejní stránku pro každý produkt? Přečíst
Jak vytvořit efektivní bio

Jak na působivou instagramovou stránku s odkazem v biu?

Věděli jste, že Instagram celosvětově používají více než 1,3 miliardy lidí a v České republice jsou evidovány zhruba 4 miliony aktivních uživatelů? Přečíst
Návrh bez názvu (48)

Jak se pustit do prvního digitálního prodeje?

Poptávka po digitálních produktech roste bezprecedentním tempem. Důkazem jsou ostatně i statistiky, podle kterých se objem transakcí s digitálními produkty jen za poslední dva roky Přečíst
Copywriter přibližuje svou práci co je to copywriting a jak napsat chytlavé texty (3)

Copywriter přibližuje svou práci: Co je to copywriting a jak napsat chytlavé texty?

Definicí copywritingu je tvorba obsahových, reklamních a marketingových textů, jejichž cílem je navést čtenáře k požadované akci. Co to ale znamená v praxi? Hodiny rešerší... Přečíst
Jak si přivydělat z domova přes internet (2)

Jak si přivydělat z domova přes internet?

Zjistěte, jaké digitální produkty se na internetu prodávají nejlépe. Jak odhalíte, v čem je váš potenciál? Objevte online platformy pro prodej. Přečíst
Proč je důležité tvořit komunitu kolem značky nebo produktu (2)

Proč je důležité tvořit komunitu kolem značky nebo produktu?

V dnešní době, kdy si může vlastní značku zřídit prakticky kdokoliv, je budování silné komunity kolem vašeho brandu důležitější než kdykoliv předtím. Přečíst
Xr:d:daf64mrkcec:286,j:3200231753595899425,t:24040811

Jak začít s online prodejem: průvodce, jak prodávat své výrobky a produkty přes internet

Máte perfektní produkt a hledáte možnosti, jak jej prodávat online? Nabízí se vám hned tři možnosti. Prodávat můžete přes prodejní formulář, webové šablony nebo vlastní Přečíst
Seznámení s obsahovým marketingem (5)

Seznámení s obsahovým marketingem

Co byste řekli na to, mít nástroj, který je podle 78 % firem účinný při získávání nových zákazníků? Nástroj, jenž zvyšuje zisky, buduje důvěru ve Přečíst
Jak na prodej a stanovení ceny online kurzu

Jak na prodej a stanovení ceny online kurzu?

Máte zkušenosti a vědomosti, o které byste se rádi podělili s ostatními? Pravděpodobně připravujete svůj první online kurz a přemýšlíte, jak a za kolik jej Přečíst
Chcete prodávat efektivněji řiďte se podle marketingové strategie stdc (6)

Chcete prodávat efektivněji? Řiďte se podle marketingové strategie STDC

Pokud potřebujete porozumět potřebám, preferencím a chování svých zákazníků při nakupování, je potřeba vědět, z jakých fází se nákupní proces skládá a co je pro Přečíst
Co je to persona a jak vám pomůže v prodeji

Co je to persona a jak vám pomůže v prodeji?

Persona je marketingový nástroj, který vám pomůže oslovit konkrétní zákazníky. Je mnohem specifičtější než cílová skupina. Přečíst
Online kurzy jako nastartování vašeho podnikání (2)

Všeobecné obchodní podmínky a GDPR nejen pro e-shopy

Prodáváte online? Máte, případně uvažujete o e-shopu? Věděli jste, že ze zákona musí váš prodejní web obsahovat určité náležitosti? Přečíst
Ss blog náhledovky (10)

Základy měření návštěvnosti a konverzí na webu pro začátečníky

V dnešní době by každého, kdo provozuje webové stránky měla zajímat návštěvnost webu. V tomto článku si povíme, jak začít. Přečíst
Ss blog náhledovky (2)

Top 5 prodejních formulářů za rok 2023

Rok 2023 v SimpleShopu? Opět to byla jízda! Své produkty prostřednictvím našeho prodejního formuláře prodávalo přes ... Přečíst

Stále váháte?

Za zkoušku nic nedáte. Aspoň ne u nás.
Bez závazků a bez háčků.