Chyby v prodejních formulářích

Chyby v prodejních formulářích

Chystáte se na prodej online produktů prostřednictvím prodejního formuláře SimpleShop? Máte vlastní web nebo plánujete vytvořit prodejní stránku pro každý produkt? 

Pojďte se s námi podívat, s jakými nejčastějšími chybami se při nastavování prodejních stránek a formulářů setkáváme, a na co se vyplatí před nastavením celého prodeje myslet. 

Vyberte správný typ produktu

Máte jasno v tom, jaký produkt budete na svých stránkách nabízet? Gratulujeme, to je první krok k úspěchu. Jedním ze zásadních bodů správného nastavení SimpleShop prodejního formuláře je totiž volba vhodného typu produktu, pro který chcete prodejní formulář vytvořit. 

Vybírat můžete z několika typů produktů, kdy každý z nich má své vlastní specifické nastavení prodejního formuláře. Proto je třeba dbát na správný výběr. Pokud až během práce zjistíte, že pro prodej vstupenek nastavujete prodejní formulář e-booku, budete muset začít od začátku. Typ produktu totiž nelze během tvorby formuláře změnit.

Ujasněte si detaily ohledně prodeje

Měna a jazyk v prodejním formuláři

Možná to teď vypadá jako maličkost, ale ujasněte si, v jaké měně budete své produkty prodávat a v jakém jazyce prodejní formulář bude. Pro každý produkt je toto třeba nastavit individuálně. Takže pokud se rozhodnete, že budete prodávat e-booky také v angličtině pro cizojazyčné zákazníky, musíte si nastavit dva prodejní formuláře. Každý pro konkrétní jazyk a měnu.

Kolik kusů bude k prodeji?

Prodáváte vstupenky? Pořádáte offline školení? Pak je třeba si uvědomit, kolik lidí si bude moci produkt zakoupit. S omezenou kapacitou sálu asi nemůžete nabízet neomezený počet vstupenek.

Chyby v prodejních formulářích (1)

Nabízíte jen online produkty, nebo i fyzické zboží?

Prodejní formulář pro online produkty je nastavený za pár minut, naklikáte vše potřebné, zveřejníte nabídku a můžete prodávat. Pokud ale máte ve svém portfoliu také produkty, na které si lze sáhnout, nezapomeňte promyslet, jakým způsobem je k zákazníkovi dostanete.

A další podstatné detaily

Budete prodávat přes Facebook a chcete měřit konverze? Lze to, ale Facebook pixel musíte nastavit přesně podle tohoto návodu. Jinak to fungovat nebude.

Budete prodávat členství? Výborně, ale myslete na to, že propojení členských sekcí je možné pouze s webem vytvořeným ve WordPressu, potažmo Miowebu. S jinými platformami, jako je například Webnode, to bohužel neumíme.

Vzhled prodává

Produkt k prodeji máte připravený, teď se pojďme podívat na samotnou prodejní stránku produktu. Z ní musí být na první pohled zřejmé, co nabízíte. Tedy o jaký se jedná produkt a za kolik je peněz. Nic jiného vašeho zákazníka nezajímá. Pokud by si chtěl přečíst román, sáhne raději po knize.

Ujasněte si, jestli prodejní stránka pro daný produkt, potažmo web, pokud ho máte, obsahuje veškeré informace, které jsou pro kupujícího zásadní:

  • Co dostane,
  • kolik ho to bude stát,
  • kdy to dostane.

Dále myslete na to, že zákazník nebude na stránce cokoliv složitě hledat. Obrázky jsou fajn, ale určitě nemá čas ve spletité koláži pátrat po tom svém produktu. Čas jsou peníze a pokud zákazník do 10 sekund nenajde to, co potřebuje, máte problém.

Vyzkoušejte si jednoduchý test

Mrkněte se na konkurenci. Najděte si několik prodejních stránek nebo webů a nerušeně si každý 5 – 10 sekund prohlížejte. Potom jej zavřete a sepište si veškeré své dojmy. Co vás zaujalo, co si pamatujete, jaké ne/nabízí produkty? Líbila se vám? Nelíbila? Bylo zřejmé, o co tam jde? Takto pokračujte i s ostatními stránkami. Na závěr si pak sesumírujte, kterou stránku si pamatujete včetně toho, co nabízí. Máte? Pak vás nejvíce zaujala.

Stejný průzkum si můžete udělat i v nekonkurenčním prostředí. Získáte tak inspiraci pro nastavení své vlastní prodejní stránky nebo webu.

Buďte srozumitelní

Jasné a výstižné texty

Texty, které na prodejní stránce nebo webu máte, musí být stručné a jasné. Zákazník musí okamžitě pochopit, co nabízíte. Nesmí pochybovat o tom, že je na správném místě, které mu pomůže uspokojit jeho aktuální potřeby.

Čitelná prodejní stránka 

Určitě to sami znáte, když něco hledáte, přejedete stránku očima a pokud nezachytíte to, co potřebujete, ze stránky odcházíte.

Text na prodejní stránce nebo webu musí být strukturovaný tak, aby ho čtenáři mohli snadno „skenovat”. Velmi často připomíná takové skenování stránky pohledem písmeno F. Pohled nám vždy utkví na začátku řádku a poté se pozornost vytrácí. 

Klíčové informace tedy uvádějte hned ze začátku řádku nebo odstavce. Pokud to tak úplně nejde a textu je více, zvýrazněte tu část, kterou chcete, aby si zákazník opravdu přečetl.    

Pozor na detaily!

  • Velikost písma: Text musí být čitelný na všech zařízeních, tedy jak na mobilu, tak na desktopu.
  • Délka řádku a odsazení. Není nic horšího, než dlouhý slitý text. Jakmile jej zákazník uvidí, můžete si být jistí, že ani nezačne číst. Text rozdělte na krátké odstavce tak, aby se v něm dalo jednoduše orientovat.
  • Pravopis. Pokud si nejste jistí svými znalostmi v této sféře, zavolejte si na pomoc korektora nebo známou, která je učitelka češtiny. Neshodou přísudku s podmětem mnoho parády neuděláte.
  • Struktura nadpisů pomůže vašemu zákazníkovi v orientaci na stránce. Pokud budou nadpisy správně otextované, pomohou také vám v rámci internetového vyhledávání.
  • Zvýrazněte klíčové informace, aby na nich spočinulo oko zákazníka. Tučné písmo, kurzíva, barvy, vše je dovoleno. Zvýrazňujte však s mírou, ať nakonec nemáte na stránkách cirkus. 

Pokud nemáte svůj web, nevadí. Všechno výše uvedené můžete vytvořit také na prodejní stránce produktu. Ta lze navrhnout tak, aby odpovídala vaší značce. Můžete upravovat písmo, vkládat pozadí a obrázky i přizpůsobit barvy. 

Nezdržujte zákazníky zbytečným vypisováním

Máte jasně, stručně a výstižně zpracovanou prodejní stránku? Výborně, teď už zbývá jen nastavení políček prodejního formuláře. 

Zamyslete se, jaké údaje od vašich zákazníků opravdu musíte znát. Pro zaslání online produktu toho skutečně nepotřebujete moc, tak je netrapte vypisováním zbytečných informací. 

I přes sebelepší prodejní stránku ještě nemáte vyhráno a zdlouhavý formulář pro vyplnění fakturačních údajů může zákazníka od koupě odradit. A to přece nechcete.

Petra je pisálek se vším všudy. Pokud zrovna neskládá slova na papír, zpívá dětem v bazénu a učí je mít rády vodu.
Petra Zajíc Czabeová

Skvělý článek, co říkáte?

Aby vám žádný další neutekl, nechejte nám na sebe e-mail.

Přečtěte si také

Na podobné téma jsme napsali spoustu článků.
Tady je několik z nich

Začněte prodávat se simpleshopem během několika minut

Začněte prodávat se SimpleShopem během několika minut

Chcete začít prodávat rychle a bez zbytečného zdržování? Se SimpleShopem to zvládnete během několika minut. Stačí pár jednoduchých kroků a můžete začít prodávat ještě dnes. Přečíst
Kopie návrhu zjistěte, jak využít instagram k propagaci prodejního formuláře a oslovit nové zákazníky (1)

Jak budovat komunitu ještě před spuštěním?

Představte si, že připravujete svůj produkt měsíce, možná i roky. Ladíte každý detail, dáváte do něj kus sebe… a když přijde den spuštění, zájem je Přečíst
Co to je upsell a jak ho efektivně využít

Co to je upsell a jak ho efektivně využít? 

Chcete zvýšit průměrnou hodnotu objednávky bez složitých kampaní a dalších nákladů? Vyzkoušejte upsell strategii, která promění běžný nákup v příležitost pro větší zisk. Stačí nabídnout Přečíst
Lektorka španělštiny ivana kudrnová (2)

Ivana Kudrnová: Začala učit online a dnes prodává tisíce kurzů pomocí SimpleShopu

„Najdu si klienty? Bude můj produkt úspěšný? Zvládnu to?“ Otázky, které si klade většina podnikatelů na volné noze. A Ivana Kudrnová, lektorka španělštiny, nebyla výjimkou. Přečíst
Od zubařského křesla k online kurzům jak dětská lékařka rozjela podnikání se simpleshopem (2)

Od zubařského křesla k online kurzům: Jak dětská lékařka rozjela podnikání se SimpleShopem?

Jak skloubit lékařskou praxi, rodinu a ještě k tomu předávat odborné zkušenosti dál? Dětská zubní lékařka, manželka a maminka dvou dětí, MDDr. Bačová Macáková Veronika, Přečíst
Udělejte si plán klíč k úspěšnému startu tvůrčího byznysu ve 4 krocích

Udělejte si plán: Klíč k úspěšnému startu tvůrčího byznysu ve 4 krocích

Na sociálních sítích se často objevují příběhy tvůrců, kteří během pár dní vydělali tisíce dolarů na svém prvním digitálním produktu. Snadno to pak vypadá, že Přečíst
5 kroků, jak nastartovat úspěšný prodej digitálního produktu co funguje a co selhává

5 kroků, jak nastartovat úspěšný prodej digitálního produktu? Co funguje a co selhává?

Prodávat online kurz, e‑book nebo sérii videí dnes může začít prakticky kdokoli. Stačí nápad, odhodlání a nástroj, který vám prodej usnadní. Ale úspěch nepřichází jen Přečíst
Kopie návrhu kopie návrhu zjistěte, jak využít instagram k propagaci prodejního formuláře a oslovit nové zákazníky (1)

Prodávejte snadno s prodejní stránkou od SimpleShopu

Je možné prodávat digitální produkty, ať už v podobě e-booků, kurzů nebo třeba vstupenek, bez toho, abyste měli vlastní web? Dobrou zprávou je, že ano. Přečíst
Od prvního tábora k videokurzům jak sportfitt vybudoval kurzy pro učitele a trenéry (1)

Od prvního tábora k videokurzům: Jak Sportfitt vybudoval kurzy pro učitele a trenéry

Jak vybudovat podnikání na dětském sportování a postupně ho rozšířit do online prostředí? Organizace Sportfitt je příkladem, že i z jednoho příměstského tábora se může Přečíst
Zjistěte, jak využít instagram k propagaci prodejního formuláře a oslovit nové zákazníky

Zjistěte, jak využít Instagram k propagaci prodejního formuláře SimpleShop a oslovit nové zákazníky

Vytvořili jste skvělý e-book nebo třeba kurz a chcete ho začít nabízet zákazníkům? Jedním z nejjednodušších způsobů, jak na to, je prodej prostřednictvím prodejního formuláře. Přečíst
Jak na úspěšný prodej produktů nebo služeb

Jak na úspěšný prodej produktů nebo služeb?

I když budete mít dokonale vyladěný produkt nebo službu, automaticky to bohužel neznamená, že budete úspěšní. Kromě kvalitního prodeje či služby je totiž zcela klíčové Přečíst
Kopie návrhu získejte větší prodeje díky e-mail marketingu

Získejte větší prodeje díky e-mail marketingu

Pro e-commerce hráče představuje e-mailing jednoduchý nástroj, díky kterému zůstávají v kontaktu se svými zákazníky. Průměrná návratnost investice (ROI) do tohoto marketingového kanálu navíc leckdy Přečíst
6 nejčastějších chyb, kvůli kterým přicházíte o zákazníky

6 nejčastějších chyb, kvůli kterým přicházíte o zákazníky

Nemáte svůj web přizpůsobený pro mobilní zařízení? Anebo se setkáváte s tím, že se vaši zákazníci na vašem webu nebo e-shopu špatně orientují? Pak je Přečíst
Kopie návrhu jak na online podnikání při zaměstnání

Tipy na podnikání aneb možnosti a výhody prodeje digitálních produktů

Česká republika by se dala nazvat zemí podnikatelů. Podle dostupných údajů z roku 2024 bylo v Česku evidováno celkem 1,16 milionu OSVČ, což je historicky Přečíst
Jak na online podnikání při zaměstnání

Jak na online podnikání při zaměstnání?

Hledáte možnost přivýdělku k zaměstnání nebo chcete začít podnikat v oboru, který vás baví, bez toho, abyste museli opustit stávající práci? V tom případě se Přečíst

Stále váháte?

Za zkoušku nic nedáte. Aspoň ne u nás.
Bez závazků a bez háčků.