Jaké jsou výhody online podnikání a na čem vydělat díky podnikání přes internet?

Online podnikání

E-knihy, online kurzy, videa nebo podcasty. To jsou některé z digitálních produktů, které se těší čím dál tím větší popularitě. Ostatně průzkum společnosti Mastercard ukázal, že se počet prodaných digitálních produktů za poslední dva roky zvýšil o 70 %. Digitální produkty tak představují skvělou příležitost, jak uspět na internetu.

Proč dává online podnikání smysl?

Online podnikání je spojené s celou řadou nesporných výhod. Pojďme si představit ty největší:

Rychlý vstup na trh

Představte si, že byste se rozhodli prodávat fyzické předměty v offline světě, například oblečení. Co vše byste museli zařídit? V první řadě sehnat vhodné místo pro kamennou prodejnu, případně také skladové prostory, a nakoupit zboží za nemalé částky. A to vše ještě před prvním prodejem. V online světě je tím jediným, co potřebujete, kvalitní digitální produkt a platforma, na které ho budete nabízet.

TIP: Prodávejte jednoduše díky prodejnímu formuláři.

Rodí se vám v hlavě nápad na digitální produkt, který byste mohli začít prodávat, ale bojíte se toho, že prodej bude komplikovaný a bude vyžadovat složité technické nastavení? V tom případě vás jistě osloví chytrý systém SimpleShop. Jak funguje? V SimpleShopu si jednoduše naklikáte prodejní formulář a nasadíte ho na web. Po dokončení objednávky od zákazníka systém automaticky zpracuje platbu, vystaví fakturu a zákazníkovi doručí zakoupený digitální produkt.

Flexibilita

Co byste řekli na to, že byste vydělávali i ve chvíli, kdy zrovna spíte nebo si užíváte odpočinek na dovolené? Obrovskou předností digitálních produktů je, že za vás „pracují“ 24 hodin denně, 7 dnů v týdnu. Pokud budete navíc využívat chytrý systém SimpleShop, nemusíte se jednotlivým objednávkám nijak věnovat díky automatickému vystavování a odesílání objednávek a faktur. Online podnikání navíc umožňuje pracovat kdykoliv a odkudkoliv. Vysněná představa práce z pláže tak nemusí být pouze snem, ale realitou.

Jaké jsou výhody online podnikání a na čem vydělat díky podnikání přes internet (1)

Nízké vstupní i provozní náklady

Vstupní náklady se v případě prodeje v kamenné prodejně mohou vyšplhat i na stovky tisíc korun, je navíc nutné počítat i s nemalými provozními náklady, jako jsou náklady na nájem nebo splátky hypotéky, pojištění majetku, náklady na energie nebo personální náklady.

V případě prodeje digitálního produktu, všechny tyto vysoké náklady odpadají. Po vytvoření digitálního produktu, který mnohdy vyžaduje pouze váš čas, je možné celý proces automatizovat a minimalizovat tak potřebu manuálních zásahů, což snižuje provozní náklady na minimum.

Širší dosah zákazníků

Kouzlo internetového prodeje spočívá i v tom, že svůj digitální produkt můžete nabízet nejen zákazníkům napříč Českou republikou, ale i na mezinárodní úrovni (např. po zajištění překladu), což výrazně zvyšuje váš potenciální trh.

Jen v Česku podle průzkumů nakupuje na internetu zhruba 78 % obyvatel, tedy zhruba 8,5 milionu lidí. A to není málo, že?

Co prodávat online?

Digitální produkty nabízejí širokou škálu možností pro online prodej. K těm nejpopulárnějším patří:

  • E-knihy
    • Průzkum Národní knihovny ukázal, že e-knihy alespoň někdy čte 32 % Čechů a zhruba 15 % si e-knížku přečte minimálně jednou za dva týdny. Statistiky zároveň poukazují na, že zájem o e-knihy roku od roku roste.
  • Online kurzy
    • Stejně tak, jako v Česku roste zájem o nákup e-knih, roste i zájem o online kurzy a digitální vzdělávání. Například v roce 2021 22 % Čechů ve věku od 16 do 74 let uvedlo, že za poslední tři měsíce absolvovali online kurz nebo využili výukové materiály na internetu.  
  • Videa
    • Světem internetu v současnosti hýbou i videa, v roce 2024 Česká republika zaznamenala významný nárůst ve sledování videí, podle dat Českého statistického úřadu na internetu videa sledovali dvě třetiny Čechů, tedy zhruba 7 milionu lidí. Jedná se tedy o formát s obrovským potenciálem.
  • Členství
    • Svým zákazníkům můžete nabídnout také členství, například členství v online magazínu, který vydáváte, nebo členství v cvičebním programu.
  • Grafika a digitální umění
    • Máte designerského ducha? Vydělávat můžete i prodejem log, šablon, fontů nebo jiných grafických prvků.
  • Hudba a zvuk
    • Další možností, jak na internetu uspět, jsou zvukové soubory, ať už v podobě dnes tolik oblíbených podcastů, audioknih nebo například výuky cizích jazyků, nahraných přednášek nebo karaoke verzí oblíbených písní.
  • Fotografie
    • Vydělávat na internetu můžete i v případě, že je vaším koníčkem focení. Zájem je například o fotografie s komerčním potenciálem, jako jsou snímky lidí při různých činnostech nebo městské prostředí a přírodní scenérie.
  • Dokumenty
    • Příležitostí pro internetové podnikání je i prodej dokumentů, jednat se může například o případové studie, prezentace nebo textové a tabulkové soubory pro profesionální využití.

Co často brzdí rozjezd online podnikání?

Nyní už víte, jaké jsou benefity online produktů i s jakým typem digitálních produktů můžete na internetu v dnešní době prorazit. Pojďme se ještě podívat na to, jaké jsou nejčastější překážky v cestě za úspěchem a jak je překonat.

Strach: Největší nepřítel na cestě k úspěchu

Bojíte se, že o váš digitální produkt nebude mezi lidmi zájem nebo vás brzdí nedostatek zkušeností s marketingem nebo online nástroji? Právě strach je jedním z nejčastějších důvodů, proč lidé na internetu neuspějí, i přesto, že má jejich produkt velký potenciál. I přesto, že to pro vás může být nekomfortní, je třeba sebrat odvahu a udělat to, co je třeba. Obavy vám může pomoci překonat vzdělávání v oblastech, kde se cítíte nejistí, pečlivé plánování nebo využití chytrých nástrojů.

Kopírování: Riziko poškození dobrého jména

Čím je váš digitální produkt unikátní? Jakou přidanou hodnotu zákazníkům přinese? V čem je jiný než podobné produkty od konkurence? To jsou otázky, které byste si měli zodpovědět již při tvorbě digitálního produktu. Každý je jiný a má jiné silné a slabé stránky a právě na svých silných stránkách byste měli produkt vystavět. Vyhnout byste se měli naopak kopírování, které může narušit důvěru zákazníků.

Jaké jsou výhody online podnikání a na čem vydělat díky podnikání přes internet (2)

Perfekcionismus: Skvělý produkt nemusí být dokonalý

Touha mít vše dokonalé a doladěné do posledního detailu může odkládat spuštění prodeje. Často bývá lepší začít s tím, co už máte, a postupně svůj produkt vylepšovat. Pokud totiž budete dlouho otálet, může se stát, že vás někdo předběhne.

Ignorování cílové skupiny: Znalost zákazníků je klíčová

Častou chybou, kterou dělá řada začínajících podnikatelů, je, že se domnívají, že jejich produkt bude zajímat všechny. Tak to ale bohužel není. Pokud se budete snažit oslovit široké publikum, může se snadno stát, že neoslovíte nikoho. Jak tedy poznat a oslovit svou cílovou skupinu? Pomůže vám marketingová persona.

Odmítání rad: Rady zkušených jsou nad zlato

Jak snadněji dosáhnout úspěchu na internetu než tak, že vykročíte stejnou cestou jako lidé, kteří dokázali to, po čem toužíte? Rady zkušených podnikatelů pro vás mohou být obrovským přínosem.

Vykročte k úspěchu s nástrojem SimpleShop

Simpleshop (1)

Jak už jsme zmínili výše, možností, jak automatizovat celý proces prodeje digitálních produktů je využití nástroje SimpleShop, který se už tisícům prodejců osvědčil jako velice jednoduchý a praktický nástroj k objednávání e-knih, členství, online kurzů a mnoha dalších digitálních produktů. Jeho výhodou je navíc to, že pokud nic neprodáte, nebudete nic platit. 

Je copywriterkou tělem i duší. Když zrovna nepíše, užívá si sílu slov prostřednictvím knížek. Ráda také tráví čas s kocourem Kryšpínem a psem Obelixem.
Hana Fabiánová

Skvělý článek, co říkáte?

Aby vám žádný další neutekl, nechejte nám na sebe e-mail.

Přečtěte si také

Na podobné téma jsme napsali spoustu článků.
Tady je několik z nich

Začněte prodávat se simpleshopem během několika minut

Začněte prodávat se SimpleShopem během několika minut

Chcete začít prodávat rychle a bez zbytečného zdržování? Se SimpleShopem to zvládnete během několika minut. Stačí pár jednoduchých kroků a můžete začít prodávat ještě dnes. Přečíst
Kopie návrhu zjistěte, jak využít instagram k propagaci prodejního formuláře a oslovit nové zákazníky (1)

Jak budovat komunitu ještě před spuštěním?

Představte si, že připravujete svůj produkt měsíce, možná i roky. Ladíte každý detail, dáváte do něj kus sebe… a když přijde den spuštění, zájem je Přečíst
Co to je upsell a jak ho efektivně využít

Co to je upsell a jak ho efektivně využít? 

Chcete zvýšit průměrnou hodnotu objednávky bez složitých kampaní a dalších nákladů? Vyzkoušejte upsell strategii, která promění běžný nákup v příležitost pro větší zisk. Stačí nabídnout Přečíst
Lektorka španělštiny ivana kudrnová (2)

Ivana Kudrnová: Začala učit online a dnes prodává tisíce kurzů pomocí SimpleShopu

„Najdu si klienty? Bude můj produkt úspěšný? Zvládnu to?“ Otázky, které si klade většina podnikatelů na volné noze. A Ivana Kudrnová, lektorka španělštiny, nebyla výjimkou. Přečíst
Od zubařského křesla k online kurzům jak dětská lékařka rozjela podnikání se simpleshopem (2)

Od zubařského křesla k online kurzům: Jak dětská lékařka rozjela podnikání se SimpleShopem?

Jak skloubit lékařskou praxi, rodinu a ještě k tomu předávat odborné zkušenosti dál? Dětská zubní lékařka, manželka a maminka dvou dětí, MDDr. Bačová Macáková Veronika, Přečíst
Udělejte si plán klíč k úspěšnému startu tvůrčího byznysu ve 4 krocích

Udělejte si plán: Klíč k úspěšnému startu tvůrčího byznysu ve 4 krocích

Na sociálních sítích se často objevují příběhy tvůrců, kteří během pár dní vydělali tisíce dolarů na svém prvním digitálním produktu. Snadno to pak vypadá, že Přečíst
5 kroků, jak nastartovat úspěšný prodej digitálního produktu co funguje a co selhává

5 kroků, jak nastartovat úspěšný prodej digitálního produktu? Co funguje a co selhává?

Prodávat online kurz, e‑book nebo sérii videí dnes může začít prakticky kdokoli. Stačí nápad, odhodlání a nástroj, který vám prodej usnadní. Ale úspěch nepřichází jen Přečíst
Kopie návrhu kopie návrhu zjistěte, jak využít instagram k propagaci prodejního formuláře a oslovit nové zákazníky (1)

Prodávejte snadno s prodejní stránkou od SimpleShopu

Je možné prodávat digitální produkty, ať už v podobě e-booků, kurzů nebo třeba vstupenek, bez toho, abyste měli vlastní web? Dobrou zprávou je, že ano. Přečíst
Od prvního tábora k videokurzům jak sportfitt vybudoval kurzy pro učitele a trenéry (1)

Od prvního tábora k videokurzům: Jak Sportfitt vybudoval kurzy pro učitele a trenéry

Jak vybudovat podnikání na dětském sportování a postupně ho rozšířit do online prostředí? Organizace Sportfitt je příkladem, že i z jednoho příměstského tábora se může Přečíst
Zjistěte, jak využít instagram k propagaci prodejního formuláře a oslovit nové zákazníky

Zjistěte, jak využít Instagram k propagaci prodejního formuláře SimpleShop a oslovit nové zákazníky

Vytvořili jste skvělý e-book nebo třeba kurz a chcete ho začít nabízet zákazníkům? Jedním z nejjednodušších způsobů, jak na to, je prodej prostřednictvím prodejního formuláře. Přečíst
Jak na úspěšný prodej produktů nebo služeb

Jak na úspěšný prodej produktů nebo služeb?

I když budete mít dokonale vyladěný produkt nebo službu, automaticky to bohužel neznamená, že budete úspěšní. Kromě kvalitního prodeje či služby je totiž zcela klíčové Přečíst
Kopie návrhu získejte větší prodeje díky e-mail marketingu

Získejte větší prodeje díky e-mail marketingu

Pro e-commerce hráče představuje e-mailing jednoduchý nástroj, díky kterému zůstávají v kontaktu se svými zákazníky. Průměrná návratnost investice (ROI) do tohoto marketingového kanálu navíc leckdy Přečíst
6 nejčastějších chyb, kvůli kterým přicházíte o zákazníky

6 nejčastějších chyb, kvůli kterým přicházíte o zákazníky

Nemáte svůj web přizpůsobený pro mobilní zařízení? Anebo se setkáváte s tím, že se vaši zákazníci na vašem webu nebo e-shopu špatně orientují? Pak je Přečíst
Kopie návrhu jak na online podnikání při zaměstnání

Tipy na podnikání aneb možnosti a výhody prodeje digitálních produktů

Česká republika by se dala nazvat zemí podnikatelů. Podle dostupných údajů z roku 2024 bylo v Česku evidováno celkem 1,16 milionu OSVČ, což je historicky Přečíst
Jak na online podnikání při zaměstnání

Jak na online podnikání při zaměstnání?

Hledáte možnost přivýdělku k zaměstnání nebo chcete začít podnikat v oboru, který vás baví, bez toho, abyste museli opustit stávající práci? V tom případě se Přečíst

Stále váháte?

Za zkoušku nic nedáte. Aspoň ne u nás.
Bez závazků a bez háčků.