Kde prodávat na internetu?

Kde prodávat na internetu

Online nákupy se staly nedílnou součástí milionů lidí na celém světě. Zájem je nejen o fyzické, ale také digitální produkty. Na první pohled může vypadat prodej na internetu velmi jednoduše. Je však třeba zvážit celou řadu věcí v čele s tím, kde budete prodávat a jak se zboží dostane k vašim zákazníkům. Připravili jsme si pro vás přehled možností, kde na internetu prodávat, aby bylo vaše podnikání co nejméně komplikované.

Nejjednodušší řešení? Prodej přes prodejní formulář

Rozhodli jste se pustit do vytváření e-booku, online kurzu nebo třeba na internetu prodávat videa či grafické soubory? Dobrou zprávou je, že k tomu, abyste mohli začít, nemusíte investovat velké částky do vlastního e-shopu a trávit týdny přípravou webu. Jak tedy začít prodávat takřka okamžitě a jednoduše? Odpovědí jsou prodejní formuláře.

Jaké jsou výhody prodejního formuláře?

Prodejní formuláře jsou vhodným řešením pro každého, kdo chce zákazníkům zjednodušit nákupní proces a získat více času na důležité činnosti, které mu generují zisky. Prostřednictvím chytrých prodejních formulářů můžete prodávat 24 hodin denně 7 dnů v týdnu bez toho, abyste potřebovali programátora. Oblíbený je například prodejní formulář SimpleShop, který funguje následovně:

  1. V SimpleShopu si naklikáte prodejní formulář podle svých představ a požadavků, jeho barvu můžete například přizpůsobit vizuální identitě své značky.
  2. Vytvořený formulář jednoduše nasadíte na svůj web nebo si vygenerujete odkaz na prodejní stránku s formulářem, kterou můžete sdílet třeba na sociálních sítích.
  3. Zákazník prostřednictvím formuláře zakoupí váš produkt a zaplatí přímo na váš účet.
  4. Platba se automaticky spáruje s objednávkou na SimpleShopu.
  5. Nakonec se on-line produkt, opět automaticky, odešle zákazníkovi.

Prodejní formulář SimpleShop je tedy navržený tak, aby automatizoval prodejní proces. Výhodou také je, že je možné ho propojit s e-mailingovými systémy, čímž umožňuje zařadit zákazníky do vašich e-mailových seznamů pro další marketingové aktivity.

Co se přes online prodejní formuláře nejčastěji prodává?

Prodejní formuláře je možné využít k prodeji různých typů produktů a služeb. Nejčastěji se využívají k prodeji digitálních produktů (e-knihy, online kurzy a webináře, videa a audioknihy, členství a předplatné, vstupenky na online akce) a také k prodeji služeb, například v podobě konzultací a poradenství nebo workshopů a školení. Využít je můžete i k prodeji fyzického zboží bez potřeby kategorizace.

Kde prodávat na internetu (2)

Kde všude a jak můžete prodejní formulář využít?

Jak už jsme nastínili, prodejní formulář můžete umístit nejen na váš osobní web, ale máte širokou škálu možností, kde odkaz na prodejní formulář sdílet:

1️⃣ Sociální sítě

Prodejní formulář umožňuje snadno prodávat na Instagramu, Facebooku nebo TikToku, tedy na sociálních sítích s obrovským dosahem. Odkaz na formulář můžete sdílet například na svém Instagram bio, facebookové stránce nebo přímo v příspěvcích nebo stories. Pokud máte i TikTok, opět můžete přidat odkaz na svůj profil a sledující nasměrovat rovnou k nákupu.

2️⃣ YouTube nebo podcasty

Odkaz můžete vložit i do popisků videí, která sdílíte na YouTube, nebo ho slovně zmínit v podcastu.

3️⃣ Blog

Založení a blogu a pravidelné přidávání hodnotných článků může zvýšit návštěvnost vašeho webu, a tím i prodej vašich produktů na internetu. Pokud článek souvisí s produktem, který nabízíte, můžete odkaz na formulář umístit do článku nebo na pod něj.

4️⃣ Mailingové kampaně

Podle průzkumu společnosti Litmus má emailový marketing návratnost investice 36:1, za každou investovanou korunu tak mohou podnikatelé v průměru očekávat 36 korun. Zasílání newsletterů s odkazem na formulář má tedy velký potenciál úspěšného prodeje.

5️⃣ Diskuzní fóra, webináře, školení, offline akce

Pokud jste aktivní na fórech nebo komunitních platformách, můžete odkaz sdílet i v těchto skupinách a také na webinářích, školeních nebo offline akcích.

6️⃣ Online propagace prostřednictvím QR kódu

Vygenerováním QR kódu s odkazem na formulář můžete prodejní formulář propagovat i offline, například na letácích, vizitkách nebo dokonce fyzických produktech.

Prodej přes marketplace platformy

Například Amazon a Etsy jsou pojmy, které zná takřka každý z nás. Jedná se o takzvané marketplace platformy, na kterých můžete své produkty nabízet i vy. Kromě určitých výhod je však potřeba počítat s řadou nevýhod.

Výhody:

  • velká návštěvnost známých marketplace platforem,
  • efektivní marketing ze strany platforem (platformy se starají o propagaci i optimalizaci nákupního procesu),
  • snadný start (rychlé spuštění prodeje v porovnání s vlastním e-shopem),
  • možnost mezinárodního prodeje.

Nevýhody:

  • vysoké poplatky a provize (kromě provizí z prodejů se může jednat i o poplatky za inzerování apod.),
  • silná konkurence, která může tlačit ceny dolů,
  • závislost na platformě (pokud vás platforma zablokuje, můžete ze dne na den přijít o byznys),
  • omezená možnost brandingu,
  • riziko změny podmínek a poplatků,
  • riziko padělků a nekalé konkurence.

Zlatou střední cestou je prodej před šablony webových redakčních systémů

Chcete mít vlastní e-shop nebo webové stránky, ale zároveň nemůžete investovat vysoké částky do vývoje webu na míru? V tom případě by vaší pozornosti neměly uniknout šablonové redakční systémy, známé také jako krabicová řešení. Jedná se o all-in-one nástroje, prostřednictvím kterých můžete jednoduše vytvořit web pomocí šablon.

Co si představit pod pojmem krabicové řešení?

Zkuste si představit, že je váš web jako krabice, do které můžete vložit obrázky, produkty, texty a další obsah. Vše je předpřipravené, stačí si jen vybrat šablonu na některé z platforem, jako je Wix nebo MioWeb, naplnit ji svým obsahem a spustit prodej. Je však třeba myslet na to, že každá krabice má omezenou kapacitu. Jakmile zjistíte, že potřebujte více a vaše podnikání vyroste, budete potřebovat něco flexibilnějšího, například webové stránky či e-shop na míru.

💡TIP: Na webové stránky vytvořené přes platformy Wix či MioWeb a další můžete jednoduše vložit prodejní formulář, přes který můžete začít okamžitě prodávat produkty či služby.

Jaké jsou výhody šablonových systémů?

Nespornou výhodou je rychlé vytvoření a spuštění vlastního webu i nižší náklady. Platit totiž budete jen paušální poplatek za „pronájem“ platformy, který je podstatně levnější než vývoj na míru. Výhodou je také to, že systém obvykle zahrnuje i všechny potřebné nástroje, jako jsou platební brány nebo správa produktů.

Pro koho jsou šablonové systémy vhodné?

Šablonové systémy jsou vhodným řešením pro začínající podnikatele, kteří chtějí rychle rozjet prodeje a také pro ty, kteří nepotřebují pokročilé funkce nebo větší škálovatelnost. Zároveň je ocení všichni, kteří hledají cenově dostupné řešení bez nutnosti složité a nákladné technické správy.

Další možností je open-source. Jak funguje?

Co si představit pod pojmem open-source? Web založený na open-source platformě, kterou je například WordPress, jež využívá existující šablony, pluginy nebo frameworky, ale je možné si ho upravit a rozšířit dle potřeby. Nezačínáte tedy úplně od nuly, ale máte flexibilní základ, který můžete přizpůsobit – od jednoduché verze se šablonami až po plně upravený web s vlastním designem a funkcemi.

Jaké výhody a nevýhody open-source přináší?

Výhodou open-source řešení je rychlá instalace a snadný start. Na první pohled může působit jako levná varianta, ale pokud nemáte zkušenosti s programováním a technickými úpravami, náklady se mohou snadno násobně zvýšit, například v případě, že budete potřebovat pomoci s grafikou, úpravami kódu nebo technickou podporou.

Kde prodávat na internetu (3)

Web nebo e-shop na míru jako řešení pro náročné

Vaše podnikání vyrostlo na novou úroveň a krabicové řešení už vám nestačí? V tom případě si nechejte naprogramovat vlastní webové stránky nebo e-shop na míru, které budou odpovídat potřebám vašeho podnikání. Tato varianta se nejlépe přizpůsobí vašim požadavkům, na druhou stranu je ale časově a finančně náročnější. Počítejte s tím, že se náklady na vytvoření e-shopu nebo webu na míru mohou pohybovat v řádu desítek tisíc a někdy i stovek tisíc korun.

Proč začít prodávat digitální produkty na internetu?

Simpleshop (1)

Digitální produkty, tedy produkty, jež jsou dostupné pouze v elektronické podobě, nabízejí oproti fyzickým produktům celou řadu výhod.

V první řadě se dají vytvářet i distribuovat online, například prostřednictvím prodejního formuláře SimpleShop.

Digitální produkt navíc stačí vytvořit jen jednou a potom už ho můžete prodávat neomezeně.

Oproti klasickému prodeji nemusíte řešit pronájem prostor, skladování zboží, expedici zboží ani vyjednávání s dodavateli. Jednoduše stačí mít produkt a platformu, na které produkt nabídnete zákazníkům. Online prodej, je cestou jak začít podnikat bez toho, abyste museli opustit stabilní zaměstnání. A pokud se rozhodnete věnovat online prodeji naplno, čeká vás větší svoboda a možnost pracovat odkudkoliv, třeba i z pláže. 

Je copywriterkou tělem i duší. Když zrovna nepíše, užívá si sílu slov prostřednictvím knížek. Ráda také tráví čas s kocourem Kryšpínem a psem Obelixem.
Hana Fabiánová

Skvělý článek, co říkáte?

Aby vám žádný další neutekl, nechejte nám na sebe e-mail.

Přečtěte si také

Na podobné téma jsme napsali spoustu článků.
Tady je několik z nich

Co to je upsell a jak ho efektivně využít

Co to je upsell a jak ho efektivně využít? 

Chcete zvýšit průměrnou hodnotu objednávky bez složitých kampaní a dalších nákladů? Vyzkoušejte upsell strategii, která promění běžný nákup v příležitost pro větší zisk. Stačí nabídnout Přečíst
Lektorka španělštiny ivana kudrnová (2)

Ivana Kudrnová: Začala učit online a dnes prodává tisíce kurzů pomocí SimpleShopu

„Najdu si klienty? Bude můj produkt úspěšný? Zvládnu to?“ Otázky, které si klade většina podnikatelů na volné noze. A Ivana Kudrnová, lektorka španělštiny, nebyla výjimkou. Přečíst
Od zubařského křesla k online kurzům jak dětská lékařka rozjela podnikání se simpleshopem (2)

Od zubařského křesla k online kurzům: Jak dětská lékařka rozjela podnikání se SimpleShopem?

Jak skloubit lékařskou praxi, rodinu a ještě k tomu předávat odborné zkušenosti dál? Dětská zubní lékařka, manželka a maminka dvou dětí, MDDr. Bačová Macáková Veronika, Přečíst
Udělejte si plán klíč k úspěšnému startu tvůrčího byznysu ve 4 krocích

Udělejte si plán: Klíč k úspěšnému startu tvůrčího byznysu ve 4 krocích

Na sociálních sítích se často objevují příběhy tvůrců, kteří během pár dní vydělali tisíce dolarů na svém prvním digitálním produktu. Snadno to pak vypadá, že Přečíst
5 kroků, jak nastartovat úspěšný prodej digitálního produktu co funguje a co selhává

5 kroků, jak nastartovat úspěšný prodej digitálního produktu? Co funguje a co selhává?

Prodávat online kurz, e‑book nebo sérii videí dnes může začít prakticky kdokoli. Stačí nápad, odhodlání a nástroj, který vám prodej usnadní. Ale úspěch nepřichází jen Přečíst
Kopie návrhu kopie návrhu zjistěte, jak využít instagram k propagaci prodejního formuláře a oslovit nové zákazníky (1)

Prodávejte snadno s prodejní stránkou od SimpleShopu

Je možné prodávat digitální produkty, ať už v podobě e-booků, kurzů nebo třeba vstupenek, bez toho, abyste měli vlastní web? Dobrou zprávou je, že ano. Přečíst
Od prvního tábora k videokurzům jak sportfitt vybudoval kurzy pro učitele a trenéry (1)

Od prvního tábora k videokurzům: Jak Sportfitt vybudoval kurzy pro učitele a trenéry

Jak vybudovat podnikání na dětském sportování a postupně ho rozšířit do online prostředí? Organizace Sportfitt je příkladem, že i z jednoho příměstského tábora se může Přečíst
Zjistěte, jak využít instagram k propagaci prodejního formuláře a oslovit nové zákazníky

Zjistěte, jak využít Instagram k propagaci prodejního formuláře SimpleShop a oslovit nové zákazníky

Vytvořili jste skvělý e-book nebo třeba kurz a chcete ho začít nabízet zákazníkům? Jedním z nejjednodušších způsobů, jak na to, je prodej prostřednictvím prodejního formuláře. Přečíst
Jak na úspěšný prodej produktů nebo služeb

Jak na úspěšný prodej produktů nebo služeb?

I když budete mít dokonale vyladěný produkt nebo službu, automaticky to bohužel neznamená, že budete úspěšní. Kromě kvalitního prodeje či služby je totiž zcela klíčové Přečíst
Kopie návrhu získejte větší prodeje díky e-mail marketingu

Získejte větší prodeje díky e-mail marketingu

Pro e-commerce hráče představuje e-mailing jednoduchý nástroj, díky kterému zůstávají v kontaktu se svými zákazníky. Průměrná návratnost investice (ROI) do tohoto marketingového kanálu navíc leckdy Přečíst
6 nejčastějších chyb, kvůli kterým přicházíte o zákazníky

6 nejčastějších chyb, kvůli kterým přicházíte o zákazníky

Nemáte svůj web přizpůsobený pro mobilní zařízení? Anebo se setkáváte s tím, že se vaši zákazníci na vašem webu nebo e-shopu špatně orientují? Pak je Přečíst
Kopie návrhu jak na online podnikání při zaměstnání

Tipy na podnikání aneb možnosti a výhody prodeje digitálních produktů

Česká republika by se dala nazvat zemí podnikatelů. Podle dostupných údajů z roku 2024 bylo v Česku evidováno celkem 1,16 milionu OSVČ, což je historicky Přečíst
Jak na online podnikání při zaměstnání

Jak na online podnikání při zaměstnání?

Hledáte možnost přivýdělku k zaměstnání nebo chcete začít podnikat v oboru, který vás baví, bez toho, abyste museli opustit stávající práci? V tom případě se Přečíst
Kde prodávat na internetu

Kde prodávat na internetu?

Online nákupy se staly nedílnou součástí milionů lidí na celém světě. Zájem je nejen o fyzické, ale také digitální produkty. Na první pohled může vypadat Přečíst
Jak začít podnikat

Jak začít podnikat a uspět?

Česká republika by se dala nazvat zemí podnikatelů. Podle informací z roku 2024 tvořili podnikatelé v Česku neuvěřitelných 22 % dospělé populace. Uvažujete nad tím, Přečíst

Stále váháte?

Za zkoušku nic nedáte. Aspoň ne u nás.
Bez závazků a bez háčků.