Získejte větší prodeje díky e-mail marketingu

Kopie návrhu získejte větší prodeje díky e-mail marketingu

Pro e-commerce hráče představuje e-mailing jednoduchý nástroj, díky kterému zůstávají v kontaktu se svými zákazníky. Průměrná návratnost investice (ROI) do tohoto marketingového kanálu navíc leckdy dosahuje stovky až tisíce procent. Objevte kouzlo e-mailingu a zjistěte, které strategie jsou napříč e-commerce populární. 

E-mail marketing jako retenční kanál

Získání nového zákazníka je v průměru 5 až 7krát nákladnější oproti zajištění retence toho stávajícího. Pomocí hromadné rozesílky e-mailů můžete komunikovat se svými zákazníky a dovést je tak k opakovaným nákupům. Kromě toho e-mailing podpoří image vaší značky a jeho pravidelná rozesílka udrží značku v povědomí zákazníků. 

Kromě e-mailingu můžete ke komunikaci zákazníků využít také SMS marketing, který podpoří vaše marketingové aktivity. Věděli jste, že open rate SMS kampaní dosahuje až 90 %? 📲 Perfektně se hodí, pokud zákazníci nereagují na vaše newslettery a chcete znovu získat jejich přízeň.  

Pojďme se podívat na to, jak z e-mailingu vytěžit maximum. 

6 základních kroků pro efektivní e-mailing

  1. Segmentace příjemců

Rozdělení kontaktů do menších podskupin na základě společných charakteristik představuje základní strategii v e-mail marketingu. Díky segmentům můžete e-mailové kampaně pro zákazníky zacílit co nejvíce na míru jejich potřebám a zaujmout tak jejich pozornost. 

Segmenty můžete tvořit na základě nejrůznějších kritérií –⁠⁠⁠⁠⁠⁠ podle aktivity zákazníků v rámci e-mailingu, podle pohlaví, podle kategorie zakoupeného zboží (upsell nebo nebo cross-sell) nebo třeba podle preferencí, které si zákazníci sami nastaví v rámci e-shopu nebo ve formuláři k odběru newsletteru. 

  1. Personalizace newsletterů

V e-mailingovém nástroji shromažďujte jen ty informace, které využijete pro rozesílku. Získaná data využijte co nejvíce ve svůj prospěch. Díky informacím z objednávky, jako je jméno a příjmení kontaktu, můžete pracovat s oslovením zákazníka přímo v šabloně e-mailu nebo rovnou v předmětu kampaně. Pomohou s tím tzv. merge tagy, pomocí kterých se do šablony propíše proměnná hodnota konkrétního kontaktu. 

Získejte větší prodeje díky e-mail marketingu

💡TIP: Pro nové kontakty nastavte uvítací automatizaci, ve které nebude chybět oslovení zákazníka. Sleva na první nákup je jednou z nejpopulárnějších automatizací. 

  1. A/B testování

Chcete zjistit, která varianta kampaně je lepší? Vyzkoušejte možnost A/B testování! V Ecomailu snadno otestujete varianty předmětu, jména odesílatele či obsahu, nebo jejich kombinaci. Vítěznou variantu A/B testování poté aplikace odešle většině publika. 

Předmět e-mailu a jméno odesílatele doporučujeme vyhodnocovat na základě míry otevření e-mailu, naopak obsah podle míry prokliků. Click rate parametr reprezentuje míru interakce zákazníků se šablonou newsletteru.

  1. Automatizace

Automatizované e-mailové kampaně osloví zákazníky v přesně stanovených chvílích. Pomocí automatizace můžete například posílat uvítací kampaň novým odběratelům, připomenout opuštěný košík nebo nabídnout doporučení na základě předchozích nákupů. Tento přístup šetří čas a umožňuje neustálou interakci se zákazníky bez nutnosti manuálního zásahu. 

Spouštěčem automatizace může být třeba přihlášení k odběru newsletterů nebo nákup zboží, třeba z konkrétní podkategorie. Automatizace se o rozesílku e-mailů stará za vás. 

Přípravu automatizací vám usnadní předpřipravené scénáře těch nejoblíbenějších automatizací, jako jsou třeba welcome kampaň se slevovým kódem na první nákup, přání k svátku nebo sleva na další nákup. Vhodně nastavená customer journey zlepší engagement zákazníků vůči vaší značce. 

  1. Zobrazení newsletteru na mobilu 

Pamatujte, že téměř 50 % zákazníků si prohlíží newslettery na mobilu. Důležité je proto uzpůsobit design kampaně jeho parametrům –⁠⁠⁠⁠⁠⁠ to, co vypadá hezky na desktopu, na menším displeji může vypadat zcela jinak. Nezapomeňte proto při testování zkontrolovat vzhled šablony na obou zařízeních a ideálně také u různých poštovních klientů. V našich zeměpisných šířkách je to vedle Gmailu také například E-mail od Seznam.cz. 

  1. Prodejní kampaně střídejte s obsahovými

Zohledněte ve své marketingové strategii neprodejní e-maily. Nabídněte svým zákazníkům obsahové kampaně, které například ukážou, jak vaše produkty nebo služby využít (např. recepty, návody, postupy a ukázky z praxe) nebo sdílejte příběhy spokojených zákazníků a uživatelské recenze. Nepřímo tak prodeje podpoříte i bez tlaku! 

Designové newslettery vytvoříte raz dva v interaktivním drag & drop editoru šablon. Nemusíte znát HTML kód ani rozumět grafice, abyste to zvládli! V Ecomailu si můžete vybrat z více než 170 šablon zdarma, které můžete upravovat podle libosti. 

Nezapomeňte pracovat v šabloně s CTA (z anglického Call To Action) tlačítky, která nasměrují zákazníky na požadovanou stránku na webu. V ideálním případě je text na tlačítku o délce maximálně 3 slov. Také v tomto případě můžete popustit uzdu fantazii a na tlačítko umístit kreativní výzvu k akci.

Získejte větší prodeje díky e-mail marketingu (1)

Díky AI můžete tvořit chytlavé předměty e-mailových kampaní, formulovat výstižné preheadery nebo přímo v editoru pracovat s textem. Pomocí umělé inteligence můžete text zkrátit nebo naopak prodloužit či parafrázovat. Máte tak přímo v aplikaci k dispozici osobního copywritera, který pomůže, kdykoliv to bude třeba. 

💡TIP: Zjistěte, jak e-mail marketing pomohl růstu byznysu známých e-commerce hráčů, jako jsou Freshlabels, KitchenAid nebo Trenýrkárna.cz. Přečtěte si o jejich strategii více v případových studiích. Na konkrétních příkladech z praxe uvidíte, jaká strategie se e-shopům vyplatila. 

Propojení SimpleShopu s Ecomailem

Předchystaná integrace s e-mailingovým nástrojem vám ušetří spoustu času. Díky automatické synchronizaci dat mezi SimpleShopem a Ecomailem můžete nachystat personalizované kampaně, které jsou cílené na konkrétní segmenty zákazníků. 

💡 Jedním z e-mailingových nástrojů, které je možné propojit se SimpleShopem, je český Ecomail. Připravili jsme pro vás podrobný návod, jak napojení nastavit.

Tím se zvyšuje relevance nabídky a šance na vyšší konverze. Navíc, díky přehledným statistikám a analýzám, můžete pohodlně sledovat úspěšnost kampaní a optimalizovat marketingovou strategii pro ještě lepší výsledky e-mail marketingu. 

Doplněk přenese ze SimpleShopu do Ecomailu jméno, příjmení, společnost, e-mail a telefon zákazníka. Informace o zakoupených produktech lze přenášet za pomoci štítků. Na základě štítků můžete zákazníky rozdělit do segmentů a přizpůsobit jejich zájmu kampaně včetně automatizací. Podrobnější informace o propojení naleznete v tomto článku.

Ecomail.cz
Klára Palkosková

Skvělý článek, co říkáte?

Aby vám žádný další neutekl, nechejte nám na sebe e-mail.

Přečtěte si také

Na podobné téma jsme napsali spoustu článků.
Tady je několik z nich

Kopie návrhu získejte větší prodeje díky e-mail marketingu

Získejte větší prodeje díky e-mail marketingu

Pro e-commerce hráče představuje e-mailing jednoduchý nástroj, díky kterému zůstávají v kontaktu se svými zákazníky. Průměrná návratnost investice (ROI) do tohoto marketingového kanálu navíc leckdy Přečíst
6 nejčastějších chyb, kvůli kterým přicházíte o zákazníky

6 nejčastějších chyb, kvůli kterým přicházíte o zákazníky

Nemáte svůj web přizpůsobený pro mobilní zařízení? Anebo se setkáváte s tím, že se vaši zákazníci na vašem webu nebo e-shopu špatně orientují? Pak je Přečíst
Kopie návrhu jak na online podnikání při zaměstnání

Tipy na podnikání aneb možnosti a výhody prodeje digitálních produktů

Česká republika by se dala nazvat zemí podnikatelů. Podle dostupných údajů z roku 2024 bylo v Česku evidováno celkem 1,16 milionu OSVČ, což je historicky Přečíst
Jak na online podnikání při zaměstnání

Jak na online podnikání při zaměstnání?

Hledáte možnost přivýdělku k zaměstnání nebo chcete začít podnikat v oboru, který vás baví, bez toho, abyste museli opustit stávající práci? V tom případě se Přečíst
Kde prodávat na internetu

Kde prodávat na internetu?

Online nákupy se staly nedílnou součástí milionů lidí na celém světě. Zájem je nejen o fyzické, ale také digitální produkty. Na první pohled může vypadat Přečíst
Jak začít podnikat

Jak začít podnikat a uspět?

Česká republika by se dala nazvat zemí podnikatelů. Podle informací z roku 2024 tvořili podnikatelé v Česku neuvěřitelných 22 % dospělé populace. Uvažujete nad tím, Přečíst
Online podnikání

Jaké jsou výhody online podnikání a na čem vydělat díky podnikání přes internet?

E-knihy, online kurzy, videa nebo podcasty. To jsou některé z digitálních produktů, které se těší čím dál tím větší popularitě. Ostatně průzkum společnosti Mastercard ukázal, Přečíst
Na co byste si měli dát jako tvůrci obsahu pozor

Na co byste si měli dát jako tvůrci obsahu pozor?

Vytváříte digitální produkty, například v podobě elektronických knih, pracovních sešitů, digitálních časopisů nebo online kurzů, a chcete z nich vytěžit maximum? Připravili jsme si pro Přečíst
Návrh bez názvu (1)

Jak odvádět lepší služby a získat si důvěru zákazníků?

Vytvořili jste skvělý digitální produkt, například v podobě e-booku, videí nebo kurzu? Jedním z důležitých kroků úspěšného prodeje je kromě samotného produktu také vztah se Přečíst
Jak monetizovat obsah aneb co udělat pro to, aby váš obsah vydělával

Jak monetizovat obsah aneb co udělat pro to, aby váš obsah vydělával

Vytváříte digitální obsah, ať už v podobě podcastů, videí nebo blogových článků, a chcete, aby vám začal vydělávat? Existuje hned několik strategií, jak tohoto cíle Přečíst
Co by měl vědět a dělat každý tvůrce obsahu

Co by měl vědět a dělat každý tvůrce obsahu?

Sdílíte s ostatními své nápady, myšlenky nebo příběhy prostřednictvím různých online platforem? Cítíte, že jsou pro vaše sledující opravdu přínosné a rádi byste z toho Přečíst
Jak vydat a prodat svou vlastní e-knihu

Jak vydat a prodat svou vlastní e-knihu?

Rýsuje se vám v hlavě příběh, který byste rádi poslali do světa? Máte speciální znalosti a chcete se o ně podělit s ostatními? Psaní vám Přečíst
Kopie návrhu jak na působivou instagramovou stránku s odkazem v biu

Jak napsat úspěšný blogový článek?

Chcete vědět, jak napsat článek, který si zamilují vaši čtenáři i vyhledávače? Poradíme vám, na jaké body se zaměřit. Copywriteři se shodují na tom, že Přečíst
Chyby v prodejních formulářích

Chyby v prodejních formulářích

Chystáte se na prodej online produktů prostřednictvím prodejního formuláře SimpleShop? Máte vlastní web nebo plánujete vytvořit prodejní stránku pro každý produkt? Přečíst
Jak vytvořit efektivní bio

Jak na působivou instagramovou stránku s odkazem v biu?

Věděli jste, že Instagram celosvětově používají více než 1,3 miliardy lidí a v České republice jsou evidovány zhruba 4 miliony aktivních uživatelů? Přečíst

Stále váháte?

Za zkoušku nic nedáte. Aspoň ne u nás.
Bez závazků a bez háčků.