Pro e-commerce hráče představuje e-mailing jednoduchý nástroj, díky kterému zůstávají v kontaktu se svými zákazníky. Průměrná návratnost investice (ROI) do tohoto marketingového kanálu navíc leckdy dosahuje stovky až tisíce procent. Objevte kouzlo e-mailingu a zjistěte, které strategie jsou napříč e-commerce populární.
Obsah článku:
E-mail marketing jako retenční kanál
Získání nového zákazníka je v průměru 5 až 7krát nákladnější oproti zajištění retence toho stávajícího. Pomocí hromadné rozesílky e-mailů můžete komunikovat se svými zákazníky a dovést je tak k opakovaným nákupům. Kromě toho e-mailing podpoří image vaší značky a jeho pravidelná rozesílka udrží značku v povědomí zákazníků.
Kromě e-mailingu můžete ke komunikaci zákazníků využít také SMS marketing, který podpoří vaše marketingové aktivity. Věděli jste, že open rate SMS kampaní dosahuje až 90 %? 📲 Perfektně se hodí, pokud zákazníci nereagují na vaše newslettery a chcete znovu získat jejich přízeň.
Pojďme se podívat na to, jak z e-mailingu vytěžit maximum.
6 základních kroků pro efektivní e-mailing
- Segmentace příjemců
Rozdělení kontaktů do menších podskupin na základě společných charakteristik představuje základní strategii v e-mail marketingu. Díky segmentům můžete e-mailové kampaně pro zákazníky zacílit co nejvíce na míru jejich potřebám a zaujmout tak jejich pozornost.
Segmenty můžete tvořit na základě nejrůznějších kritérií – podle aktivity zákazníků v rámci e-mailingu, podle pohlaví, podle kategorie zakoupeného zboží (upsell nebo nebo cross-sell) nebo třeba podle preferencí, které si zákazníci sami nastaví v rámci e-shopu nebo ve formuláři k odběru newsletteru.
- Personalizace newsletterů
V e-mailingovém nástroji shromažďujte jen ty informace, které využijete pro rozesílku. Získaná data využijte co nejvíce ve svůj prospěch. Díky informacím z objednávky, jako je jméno a příjmení kontaktu, můžete pracovat s oslovením zákazníka přímo v šabloně e-mailu nebo rovnou v předmětu kampaně. Pomohou s tím tzv. merge tagy, pomocí kterých se do šablony propíše proměnná hodnota konkrétního kontaktu.
💡TIP: Pro nové kontakty nastavte uvítací automatizaci, ve které nebude chybět oslovení zákazníka. Sleva na první nákup je jednou z nejpopulárnějších automatizací.
- A/B testování
Chcete zjistit, která varianta kampaně je lepší? Vyzkoušejte možnost A/B testování! V Ecomailu snadno otestujete varianty předmětu, jména odesílatele či obsahu, nebo jejich kombinaci. Vítěznou variantu A/B testování poté aplikace odešle většině publika.
Předmět e-mailu a jméno odesílatele doporučujeme vyhodnocovat na základě míry otevření e-mailu, naopak obsah podle míry prokliků. Click rate parametr reprezentuje míru interakce zákazníků se šablonou newsletteru.
- Automatizace
Automatizované e-mailové kampaně osloví zákazníky v přesně stanovených chvílích. Pomocí automatizace můžete například posílat uvítací kampaň novým odběratelům, připomenout opuštěný košík nebo nabídnout doporučení na základě předchozích nákupů. Tento přístup šetří čas a umožňuje neustálou interakci se zákazníky bez nutnosti manuálního zásahu.
Spouštěčem automatizace může být třeba přihlášení k odběru newsletterů nebo nákup zboží, třeba z konkrétní podkategorie. Automatizace se o rozesílku e-mailů stará za vás.
Přípravu automatizací vám usnadní předpřipravené scénáře těch nejoblíbenějších automatizací, jako jsou třeba welcome kampaň se slevovým kódem na první nákup, přání k svátku nebo sleva na další nákup. Vhodně nastavená customer journey zlepší engagement zákazníků vůči vaší značce.
- Zobrazení newsletteru na mobilu
Pamatujte, že téměř 50 % zákazníků si prohlíží newslettery na mobilu. Důležité je proto uzpůsobit design kampaně jeho parametrům – to, co vypadá hezky na desktopu, na menším displeji může vypadat zcela jinak. Nezapomeňte proto při testování zkontrolovat vzhled šablony na obou zařízeních a ideálně také u různých poštovních klientů. V našich zeměpisných šířkách je to vedle Gmailu také například E-mail od Seznam.cz.
- Prodejní kampaně střídejte s obsahovými
Zohledněte ve své marketingové strategii neprodejní e-maily. Nabídněte svým zákazníkům obsahové kampaně, které například ukážou, jak vaše produkty nebo služby využít (např. recepty, návody, postupy a ukázky z praxe) nebo sdílejte příběhy spokojených zákazníků a uživatelské recenze. Nepřímo tak prodeje podpoříte i bez tlaku!
Designové newslettery vytvoříte raz dva v interaktivním drag & drop editoru šablon. Nemusíte znát HTML kód ani rozumět grafice, abyste to zvládli! V Ecomailu si můžete vybrat z více než 170 šablon zdarma, které můžete upravovat podle libosti.
Nezapomeňte pracovat v šabloně s CTA (z anglického Call To Action) tlačítky, která nasměrují zákazníky na požadovanou stránku na webu. V ideálním případě je text na tlačítku o délce maximálně 3 slov. Také v tomto případě můžete popustit uzdu fantazii a na tlačítko umístit kreativní výzvu k akci.
Díky AI můžete tvořit chytlavé předměty e-mailových kampaní, formulovat výstižné preheadery nebo přímo v editoru pracovat s textem. Pomocí umělé inteligence můžete text zkrátit nebo naopak prodloužit či parafrázovat. Máte tak přímo v aplikaci k dispozici osobního copywritera, který pomůže, kdykoliv to bude třeba.
💡TIP: Zjistěte, jak e-mail marketing pomohl růstu byznysu známých e-commerce hráčů, jako jsou Freshlabels, KitchenAid nebo Trenýrkárna.cz. Přečtěte si o jejich strategii více v případových studiích. Na konkrétních příkladech z praxe uvidíte, jaká strategie se e-shopům vyplatila.
Propojení SimpleShopu s Ecomailem
Předchystaná integrace s e-mailingovým nástrojem vám ušetří spoustu času. Díky automatické synchronizaci dat mezi SimpleShopem a Ecomailem můžete nachystat personalizované kampaně, které jsou cílené na konkrétní segmenty zákazníků.
💡 Jedním z e-mailingových nástrojů, které je možné propojit se SimpleShopem, je český Ecomail. Připravili jsme pro vás podrobný návod, jak napojení nastavit.
Tím se zvyšuje relevance nabídky a šance na vyšší konverze. Navíc, díky přehledným statistikám a analýzám, můžete pohodlně sledovat úspěšnost kampaní a optimalizovat marketingovou strategii pro ještě lepší výsledky e-mail marketingu.
Doplněk přenese ze SimpleShopu do Ecomailu jméno, příjmení, společnost, e-mail a telefon zákazníka. Informace o zakoupených produktech lze přenášet za pomoci štítků. Na základě štítků můžete zákazníky rozdělit do segmentů a přizpůsobit jejich zájmu kampaně včetně automatizací. Podrobnější informace o propojení naleznete v tomto článku.