Close

Jak napojit banku na SimpleShop

SimpleShop je možné napojit na jakoukoliv banku, která umí posílat avízo o platbě (mail s informací o příchozí platbě) obsahující částku a variabilní symbol. Vzhledem k formátu zasílaných e-mailů proto párování v současné době bohužel neumožňuje Česká Spořitelna, Equa Bank, Era a mBank.

Máme ověřeno a vyzkoušeno napojení na tyto banky:

Pokud máte jinou banku a nedaří se cám propojení nastavit, prosím ozvěte se nám. Pokusíme se napojení zařídit.

Napojení je velice jednoduché a zvládne ho opravdu každý.

Jak to funguje?

  1. Po objednání služby je vašemu zákazníkovi vystavena objednávka. V této objednávce zákazník vidí vaše číslo bankovního účtu, kam také zašle peníze.
  2. Jakmile vaše banka obdrží platbu, odešle e-mail s informací o příchozí platbě na naši e-mailovou adresu.
  3. SimpleShop tento e-mail automaticky přečte a podle údajů v něm označí vaši objednávku jako uhrazenou, vystaví fakturu a zašle vašemu zákazníkovi.

Co musím udělat?

Jediná věc, kterou musíte udělat, je dát vaší bance vědět, kam má avíza o platbě (e-mail s informací o příchozí platbě) zasílat. To zařídíte následovně:

1) Zjištění vašeho e-mailu

Ve vašem SimpleShop účtu přejděte do NastaveníPropojeníBanka:

Zobrazí se stránka s e-mailovou adresou. Tuto adresu zadejte do svého internetového bankovnictví.

2) Nastavení vaší banky

Získaný e-mail zadejte do svého internetového bankovnictví. Každá banka to má trochu jinak, proto zde uvedeme příklady několika bank:

Fio banka

Po přihlášení do IB postupujte následovně:

Komerční banka

Raiffeisenbank‎

Air Bank

Moneta Money Bank

ČSOB

UniCredit Bank

Párování přes API

U FIO banky si můžete nastavit i doplňkové párování přes API, pro případ, že by např. došlo k výpadku zasílání e-mailových notifikací (pozn.: tento způsob párování nedoporučujeme používat samostatně).

Nastavení je následující:

1) Vygenerujte si ve Fio bance API klíč:
V účtu klikněte na Informace o účtu → Nastavení API.


Zvolte Přidat nový token a poté zkopírujte API klíč (token), který se objeví na obrazovce. Token poté pojmenujte a uložte.

2) Název tokenu a API klíč vložte do svého účtu v Nastavení → Propojení → Banka.

12 Comments on “Jak napojit banku na SimpleShop

Hana
26.3.2017 at 11:12

Dobrý den,
v platební bráně (propojené se Simpleshopem) též musím nastavit avizo o platbách na danou mailovou adresu, nebo tam jsou platby díky propojení zaznamenány automaticky?
Děkuji!

Markéta Hladká
28.3.2017 at 10:13

Dobrý den Hanko,
v platebních branách ThePay, GoPay i PayPal jsou záznamy o platbách automatické, takže Vy nic nastavovat nemusíte. To je nutné pouze u propojení s klasickým bankovním účtem.
Přeji hezký den. 🙂 Markéta

Jan Martinec
11.8.2017 at 9:31

Dobrý den,

mohu propojit SimpleShop s Fiobankou pomocí API klíče tak jako jsem to měl u FAPI?

Díky

JM

Markéta Hladká
11.8.2017 at 12:36

Dobrý den,

propojit SimpleShop s bankou lze pouze prostřednictvím notifikačních e-mailů, tak jak je to popsáno v návodu. Propojení přes API bohužel možné není.

Pokud byste potřeboval s nastavením párování plateb nějak pomoci, prosím neváhejte nás kontaktovat.

S pozdravem a přáním hezkého dne

Markéta Hladká
SimpleShop.cz

Fero Lehocký
23.5.2018 at 11:47

Takze ak to spavne chapem, vdaka tomuto prepojeniu nepotrebujem riesit zatial platobne brany, ak chcem automaticky mat do systemu info, ze je platba uhradena a system posle, co treba (trebars mail s linkom na stiahnutie plateneho ebooku)

Markéta Hladká
23.5.2018 at 11:52

Dobrý den, propojení s bankou slouží k automatickému párování příchozích plateb z Vašeho bankovního účtu, tj. při platbě převodem. Pokud budete chtít používat online platby (kartou nebo zrychlený bankovní převod), je potřeba si účet propojit také s některou s platebních bran. Po uhrazení pak systém automaticky pošle zákazníkovi informace vč. faktury a odkazu na stažení produktu.

Fero Lehocký
23.5.2018 at 11:54

Ano, myslel som uhradu prichadzajucej platby na ucet za dany nakup. Dakujem

Miloslav Zítka
31.7.2018 at 15:50

Dobré odpoledne, rád bych připojil příchozí platby do mé banky – UNICREDITBANK .

Bankovní nastavení umožnuje posílat avíza všech příchozích plateb. Nevadí, že budou chodit avíza i za platby, které nejsou ze Simpleshopu?

Markéta Hladká
31.7.2018 at 21:17

Dobrý den, napojení s UniCredit Bank je možné. Systém páruje platby podle částky a variabilního symbolu. Vůbec tedy nevadí, pokud přijdou notifikace i na nějaké další platby.

Miloslav Zítka
1.8.2018 at 7:55

děkuji

Lucia
29.1.2019 at 9:59

Dobrý deň, zaujíma ma, ako je to v prípade, ak mám SimpleShop prepojený s PayPalom a zákazník stornuje nákup. Stornuje sa faktúra automaticky alebo je potrebné urobiť to ručne? Ďakujem.

Markéta Hladká
29.1.2019 at 14:09

Dobrý den, fakturu je potřena v systému stornovat automaticky. Nebo k ní v ideálním případě vystavit opravný doklad. Obě funkce najdete v detailu dokladu. Pokud budete potřebovat cokoliv dalšího, napište nám prosím na info@simpleshop.cz.

Comments are closed.