Close

Jak do 8 minut a 40 sekund začít prodávat e-book

V tomto článku ukážu, jak se registrovat a vše nastavit pro první prodej vašeho e-booku. Prodejní stránka pak může vypadat takto: KLIKNĚTE ZDE

Začínáme prodávat E-Book

Celkem vám to zabere 8 minut a 40 sekund 🙂 Tento článek popisuje celý postup.

Jedná se o beta verzi v omezeném stavu, kterou budeme dále rozšiřovat. Aktuální seznam funkcí, které připravujeme společně s datem publikování: KLIKNĚTE ZDE

1. Založení nového účtu (1 min)

Pro založení účtu se registrujte ZDE.

Vložte IČ (načtou se automaticky údaje) nebo vyplňte manuálně:

Vaše IČ

Kontrola údajů a vložení přihlašovacích údajů:

Kontrola údajů a vyplnění přihlašovacích údajů

2. Bankovní účet (1 min)

Klikněte na přidat bankovní účet:

Klikněte na "Přidat bankovní účet"

Vyplňte údaje a klikněte na tlačítko „Vytvořit bankovní účet“:

Vyplňte údaje k bankovnímu účtu

Měli byste vidět po odkliknutí toto:

Bankovní účet v pořádku nastaven

3. Nastavení dalších fakturačních údajů (1 min)

Před vložením produktu si zkontrolujte všechny údaje v Nastavení:

V Nastavení – Faktury – Výchozí hodnoty na faktuře jsem vyplnil splatnost faktur a kontaktní údaje na faktuře.

V Nastavení e-mailů + automatické upomínky jsem zvolil, za jak dlouho se odešle 1. upomínka:

4. Nastavení loga a podpisu (45 sekund)

Toto nastavení je nepovinné a „vylepšuje“ vzhled faktury o logo a váš podpis:

Můžete vložit logo (nebo fotografii) a naskenovaný podpis s razítkem (nebo samotný podpis):

V nastavení vzhledu dokladu a nastavte, co potřebujete:

6. Párování příchozích plateb (2 min)

Párování je prováděno skrz e-mail, který vám náš systém vytvoří. Je jedinečný a končí na „@vyfakturuj.cz“.

Jděte na Nastavení – Propojení – Banky:

Zkopírujte si e-mail, který je pouze pro vás:

Zkopírujte si e-mail pro párování došlých plateb

Otevřete si v novém prohlížeči vaši banku (např. FIO banka), přihlašte se do systému a zadejte zkopírovaný e-mail do nastavení. Zde je ukázka u FIO banky:

FIO Banka - přidání upozornění

..a vložte potřebné údaje:

FIO Banka - Nové upozornění pro párování došlých plateb

Podrobný návod a ukázky nastavení dalších bank najdete zde: https://www.simpleshop.cz/jak-napojit-banku-na-simpleshop/.

7. Zkopírování obchodních podmínek

Přes Nastavení – Prodej – Obchodní podmínky:

Zkopírujte vaše obchodní podmínky:

Zkopírujte zde vaše obchodní podmínky

8. Přidání E-Booku (2 min)

Společně si vložíme první e-book na prodej. Protože jej ještě nemám dokončený, budu dělat „Předprodej“. Až jej dokončím, změním název a cenu:

Vložíte nový produkt:

vlozeni-produktu

Vyplňte název produktu „pro vás“:

Vložení názvu "pro vás"

Vyplňte u produktu všechny potřebné údaje:

Základní údaje o produktu

Nahrání souborů e-booku a ukázky zdarma:

Nahrání e-booku a ukázky zdarma

Po uložení se na prodejní stránku můžete podívat: KLIKNĚTE ZDE

Podívat se na stránku

ebook-podivat-verejna-stranka

 

a popřípadě změnit pozadí (na více šablonách zapracujeme později):

Úprava produktu

Výběr pozadí

a máte prodejní stránku s jiným pozadím:

Nové pozadí na prodejní stránce

9. Vložení na vaše stránky

Zatím si můžete zkopírovat 4 tlačítka nebo script (chytrý iframe). Ty můžete vložit kamkoliv (např. do WordPressu).

Najdete je zde:

kod-pro-vlozeni

Zkopírujte kód

a vložit do HTML stránky (např. WordPressu):

Vložení kódu do stránky WordPressu

nebo můžete využít tlačítka:

vlozeni-tlacitka

…přesnější způsob vkládání najdete v článku ZDE.

Závěr

Co si o první „beta“ verzi myslíte? Jsme rádi za jakékoliv dotazy, nápady, náměty…. pište do komentáře.

Registrace zde

26 Comments on “Jak do 8 minut a 40 sekund začít prodávat e-book

Martin
16.8.2016 at 15:32

Nádhera, mám nastaveno dle instruktážních obrázků. Takhle si představuji návody krok za krokem … Ještě by bylo dobré udělat návody na ten zbytek nastavení. Mám ze systému fakt dobrý pocit 🙂 Jednoduché, přehledné nekomplikované. Díky.

Daniel Nytra
16.8.2016 at 16:09

Dobrý den Martine,
díky moc za pochvalu 🙂 vyřídím to dál. Manuály budou postupně vznikat tímto způsobem.

Martin
18.8.2016 at 7:50

Ahoj Dane,

Vypadá to skvěle. Napadají mě dva dotazy.
1. U jiných systémů musím mít pro Gopay platby smlouvu s Gopay, kde se zároveň uvádí weby,z kterých půjdou objednávky. Není tedy pak úplně snadné přidat nový web, mělo by proběhnout testování. Jak jste to tady? Jde to přes vás, takže můžu rovnou kdekoliv využívat? Nebo je třeba postup vypsaný výše?

2. Pokud bych nechtěl prodávat v tuto chvíli ebook, ale službu, můžu to udělat tak, ze do nastavení nenactu pdf soubory? Nebo nactu třeba pdf soubor s jednou stránku s poděkováním?

Diky.

Daniel Nytra
18.8.2016 at 8:26

Ahoj Martine,
díky za komentář a hned odpovídám:

add 1/ Taky jsem to řešil a nejde o nový web (doménu), ale o nástroj prodeje. Stačí zadat údaje z již existujícího GoPay a vše funguje 🙂

add 2/ Doporučuji ještě počkat. Vzhledem k tomu, že budeme řešit MOSS, tak služba je něco jiného než e-book: Spadá do jiné kategorie (jiný druh produktu). Já např. budu prodávat fyzické semináře, ale musím si počkat na „doprogramování“ dalšího druhu produktu… což zabere cca 1-2 týdny. Všechny objednávky (a faktury) jsou totiž označeny tímto druhem produktu (e-book, fyzické zboží) a z nich se potom dělá výsledek pro MOSS (seminář oproti e-booku totiž není virtuální produkt a nemusím u něj řešit MOSS).

DaN

Martin
21.8.2016 at 14:05

add 1) S tim GoPay tomu porad nerozumim. V soucasne chvili mam GoPay monitor, kde se mi zobrazuji jednotlive domeny a jake tam probihaji financni transakce. Jednou za mesic mi GoPay posle balik penez, ktere se na domenach vydelali. Mam to jiz par let, tak nevim, jestli se od te doby neco nezmenilo. Jde mi o to – ted mam gopay na pravnickou firmu. Pokud bych chtel nektery produkt prodavat na osvc a vyuzit simpleshop, nemusim se u gopay registrovat, jen vyplnim parametry v administraci simpleshopu, vygeneruju si tlacitko a to si dam kam chci? A kazda platba mi pak prijde okamzite jednotlive?

add 2) Skvele, pockam si 🙂 Diky.

Martin.

Daniel Nytra
22.8.2016 at 13:14

add 1/ Ano. Vložíte si produkt, který chcete prodávat a nastavíte si GoPay. Pak si vygenerujete tlačítko a to vložíte na jakékoliv stránky… přes toto tlačítko se návštěvníci dostanou na prodejní stránku produktu a nakoupí přes GoPay. U GoPay uvidíte platby za konkrétní produkt (nebo více produktů).

add 2/ 🙂

Dana
18.8.2016 at 10:47

Dobrý deň, Daniel,

veľmi ma Váš systém zaujal. Chcem sa preto opýtať, či je vhodný aj pre podnikateľov zo Slovenska.

Ďakujem

Daniel Nytra
18.8.2016 at 10:52

Ano, bude vhodný a již brzy 🙂 . V této chvíli je to pouze pro české firmy, potom přijdou na řadu slovenské, pak z UK atd. Problém totiž je, že každá země se k prodeji virtuálního zboží staví jinak… musíme se tedy vždy v dané zemi obrátit na odborníka a systém správně nastavit.

Daniel

Michal H.
18.8.2016 at 12:11

Moc pěkný nástroj. Určitě se hodí. Uvidíme jaké budou možnosti až jej prakticky vyzkouším.

Daniel Nytra
18.8.2016 at 12:12

Jděte Michale do toho! 🙂 Daniel

Libor
19.8.2016 at 2:38

Dobrý den,

chci se zeptat, zda bude možné nějakým způsobem „vložit“ tento jednoduchý shop na nějakou hezčí URL adresu. VIz Např. Vaše ukázka na https://form.simpleshop.cz/vMlZ/?_ga=1.176427053.923973604.1468985836 by pro další marketingové aktivity nebyla úplně nejlepší.

Děkuji za odpověď

Daniel Nytra
22.8.2016 at 13:24

Ano, plánujeme možnost nastavení vaší domény (2. nebo 3.řádu)… to je myslím dostatečně příjemné řešení 🙂

Igor
20.8.2016 at 13:25

Dobrý deň,
môžete ma informovať keď bude verzia pre Slovensko?

Daniel Nytra
22.8.2016 at 13:18

Dobrý den,
přesný den a hodinu vám neřeknu. Předpokládáme to vytvořit po naprogramování všech důležitých funkcí systému… problém je v tom, že každý stát přistupuje k MOSS jinak, takže musíme prozkoumat konkrétní podmínky plateb do zemí EU vždy z konkrétního státu 🙁 Můj odhad je začátek října 2016.

Lenka
24.8.2016 at 13:13

Dobrý den Danieli,
prosím, pokud prodávám ebooků více, existuje u SimpleShopu možnost vložení do košíku? Ještě mám dotaz k ceně. Cena 5% z obratu je už s daní? Já nejsem plátce DPH, ale kdybych do budoucna případně byla, počítáte 5% z částky bez daně nebo s daní?
Děkuji za odpověď a ať se daří!

Daniel Nytra
24.8.2016 at 16:25

Dobrý den Lenko,
košík jednoduše nemáme 🙂 Proto je to jednodušší. Bude ale možnost různých věcí: „Složení více produktů v jediný“, „Upsell v objednávce“, více kusů stejného produktu, více kusů variant (např. budete prodávat trička a jedna objednávka bude mít 4ks velikost XXL + 2ks velikost L). Cena 5% je bez DPH.

Lenka
25.8.2016 at 8:45

Díky za odpověď Danieli. Jak mám prosím rozumět tomu DPH? Žádné DPH si tedy neztrháváte, nebo je cena 5%+DPH? Děkuji a mějte prima den.

Daniel Nytra
25.8.2016 at 9:43

Jsme plátci DPH, takže musíme k naší ceně, za poskytnutí tohoto virtuálního prodejního nástroje, přičíst DPH. Je to tedy 5% + DPH (v ČR je DPH 21%).

[…] Pokud jste ještě nečetli manuál, jak začít prodávat e-book do 8 minut a 40 sekund, čtěte ZDE. […]

[…] Změnit pozadí prodejní stránky – viz. článek: Jak do 8 minut a 40 sekund začít prodávat e-book […]

Ivana
1.2.2017 at 16:39

Dane, prodávat na Slovensko je už teď možné?

Daniel Nytra
1.2.2017 at 17:05

Dobrý den, Ivano,
samozřejmě 🙂 Dokonce jsou formuláře i ve slovenštině… Daniel

Petr V.
12.4.2018 at 12:21

MOSS a německy a anglicky hovořící země
Dobrý den. Dva dny zpátky jsem ještě o MOSS vůbec nic nevěděl. A přemýšlel jsem o prodeji Print And Play stolní hry, kterou jsem vytvořil. Prostě klient si zaplatí a stáhne PDF, kde jsou rozkresleny jednotlivé herní komponenty, ty si vytiskne, rozřeže či vystřihne a může hrát. Český trh je malý, logicky jsem doufal v prodeje do Německa a jiných zemí Evropy. A teď tohle 🙁 Takže jak je to k dnešku? Je možné prodávat po Evropě, nebo se tomu mám vyhnout? A pokud přijde na mojí stránku s formulářem SimpleShopu třeba Američan//Němec, pomocí translatoru se dobere ke zjištění, že tu hru chce, tak přes napojenou platební bránu může zaplatit a SimpleShop mu pošle email s odkazem ke stažení a já řeším problém? Díky za nakopnutí správným směrem.

Markéta Hladká
16.4.2018 at 12:36

Dobrý den, prodávat po Evropě určitě můžete. 🙂 SimpleShop už umí i anglicky, takže pro zahraničního zákazníka nebude problém projít objednávkovým a platebním procesem. Dále to funguje stejně jako při prodeji do ČR. Systém pošle zákazníkovi potvrzení o platbě a odkaz ke stažení. Co se týče MOSS, zrovna ho dokončujeme a beta verze by měla být k dispozici v nejbližší době. Dáme Vám vědět, jakmile funkce spustíme. Budete-li mít jakékoliv další otázky, napište nám prosím na info@simpleshop.cz.

jabka
10.7.2018 at 9:42

Prosím o radu. Já se zasekla hned na začátku. Na ŽÚ jsem byla s dotazem, že chci rozšířit žl o prodej e-booku. Po delším tápání mi byl doporučen nákup a prodej – což souvisí s nutností mít EET, což jsem zatím nemusela a ani neplánuji, protože vše mi jde elektronicky. Jak jinak? Děkuji za odpověď.

Petr V.
25.7.2018 at 11:45

Na prodej e-booku nemusíte mít v žl žádný speciální záznam. Ideální je, pokud si žl rozšiříte na všechny volné činnosti/živnosti, pokud to ještě nemáte. Neznám jediný dobrý důvod, proč mít dnešní době žl s výpisem konkrétních činností, když existuje ta kouzelná formulka, že všechny činnosti volné…. http://www.jakpodnikat.cz/zivnosti-volne.php
A nákup a prodej přece není nijak svázán s EET!!! Respektive EET není žádnou podmínkou pro živnost nákup a prodej. EET je podmínkou, pokud přijímáte tržby v hotovosti, tudíž vlastně jste pro stát potencionální zloděj, který by si mohl ty hotové peníze strčit do kapsy, místo aby je evidoval do daňové evidence. Z toho důvodu pod hrozbou nepřiměřených pokut vás stát úkoluje další administrativou ve formě výkaznictví EET. Na straně příjmů běda Vám, když neproženete přes EET hotovostní tržbu za špendlík, na straně výdajů si však můžete účtovat náklady paušálem, pokud je to pro Vás výhodnější/snazší než účtovat skutečné náklady. Osobně v malém byznysu si myslím, že je nejlepší mít žl na všechny volné činnosti, nebýt plátcem DPH, nepřijímat platby v hotovosti a účtovat náklady paušálem. Tím jste nejméně zatížen/a byrokratickými úkony.

Comments are closed.