Close

SmartEmailing: Nastavení pro automatizaci prodeje

V tomto článku si ukážeme nastavení e-mailingového nástroje SmartEmailing se systémem SimpleShop. Velice jednoduše nastavíme oba dva systémy tak, aby po uhrazení objednávky byli klienti automaticky zařazeni do vašich seznamů ve SmartEmailingu. Na základě toho můžete dále cílit vaše e-mailové kampaně.

Poznámka: SmartEmailing je jeden z několika e-mailingových nástrojů, které SimpleShop podporuje. V této době můžete využít ještě MailChimp, MailerLite, SendinBlue, ActiveCampaign, Mautic a v dohledné době ostatní: Mailátor apod.

Vytvoření seznamů ve SmartEmailingu

V tomto případě vytváříme seznamy dva:

  1. Seznam pro všechny klienty (pokud u produktu nebude vybrán specifický seznam, budou klienti zařazeni zde)
  2. Specifický seznam pro produkt č.1

Smartemaling: Nastavení seznamů

Tyto seznamy použijeme na konci tohoto článku.

Nastavení propojení (API)

Ve svém účtu SmartEmailingu najděte API (pokud zde není, obraťte se na zákaznickou podporu SmartEmailingu) a vytvořte si nový API klíč:

Smartemailing: API

Vyplňte název pro tento API klíč (např. SimpleShop.cz) a uložte ho.

Smartemailing: API a vytvoření názvu

Klíč, který vznikl, si zkopírujte:

Smartemaling: API a nový klíč

Přihlašte se pod svým účtem na Simpleshop.cz a jděte na nastavení SmartEmailingu:

a vyplňte přihlašovací e-mail + API klíč ze SmartEmailingu:

Smartemailing v simpleshopu

Pokud jste si vytvořili již předtím nové seznamy, vyberte je. Tyto seznamy budou pro všechny produkty stejné, pokud u konkrétního produktu nevyberete jiný (tzn. pokud skončíte v tomto bodě, všichni kupující od kteréhokoliv produktu budou vloženi po nákupu a po uhrazení objednávky do příslušného seznamu):

1 seznam = 1 produkt

Doporučujeme vytvořit pro každý produkt v Simpleshop.cz jiný seznam ve SmartEmailingu. Je na začátku sice více práce, ale budete mít segmentované kupující a na každého z nich můžete rozeslat jiný e-mail (např. Up-sell již nakoupeného produktu).

V nastavení produktu stačí vybrat seznamy, které jste si v systému SmartEmailingu již dříve vytvořili. Nastavení najdete v detailu produktu → Upravit → Upravit produkt → záložka Ostatní (aktualizace září 2017).

Jestliže seznamy v SmartEmailingu ještě nemáte, nic se neděje. Vytvořte je, pak se vraťte do SimpleShopu a klikněte na odkaz pro opětovné načtení seznamů.

Poznámka: Kontakt se nepřidá ihned, ale do 10 minut od zaplacení objednávky.

Zajímavost

Díky tomu, že jsme otevřeni více různým e-mailingovým nástrojům, můžete mít napojení např. na SmartEmailing a MailChimp dohromady. To znamená, že pokud někdo nakoupí váš produkt, potom bude tentýž klient vložen zároveň do vybraného seznamu v SmartEmailingu a MailChimpu 🙂 .

Závěr

Jaký systém používáte vy? Pomohlo vám toto nastavení? Napište dolů do komentářů.

3 Comments on “SmartEmailing: Nastavení pro automatizaci prodeje

Martin
16.10.2016 at 20:12

Pánové díky, už jsem přemýšlel jak to bude náročné, ručně z každé faktury kopírovat emaily do Smartemalingu … Zdar Vaší práci.

Odpovědět
Daniel Nytra
16.10.2016 at 20:14

Dobrý den, Martine,
není zač. Mailchimp se nastavuje stejně (uděláme taky manuál) a bude potom dále: Activecampaign, Mautic… atd., dle toho, kolik lidí chce udělat napojení 🙂

Odpovědět

[…] produkty se smartemailingem mi zabralo ještě méně času. Podle návodu na simpleshopu vygeneruješ ve smartemailingu API klíč a přeneseš do simpleShopu. Následně v detailu […]

Odpovědět

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *