Close

Spokojená zákaznice SimpleShop: Petra Vymětalová, podpora počítačových blondýn

Spokojený zákazník SimpleShop

Můžete se, prosím, stručně představit?

Jsem technická (a často i psychická) podpora pro počítačové blondýny, hlavně pro ty, které mají web na WordPressu a občas si s ním nevědí úplně rady.

Momentálně nabízím 2 typy služeb – jednak přímo pracuju na webech, nastavuju, co je potřeba, prostě plním úkoly, jednak učím, jak s webem pracovat, a přitom ukazuju, že to vůbec není tak složité, jak se to může zdát.

Připravuju online návody na různé počítačové technikálie. Ty jednoduché jsou k dispozici zdarma na webu Brouzdaliště.cz, ty rozsáhlejší prodávám prostřednictvím systému SimpleShop na  Počítačová blondýna.cz.

A kromě toho nabízím tzv. výukové konzultace, kdy přes Skype klientky naviguju přímo po jejich obrazovce, takže to probíhá podobně, jako bychom se sešly naživo.

Co Vás na Vaší práci nejvíc baví?

Nejúžasnější mi přijde, když můžu sledovat, jak z lidí padá strach z technikálií a jaké dělají pokroky.

U té „nastavovací práce“ se mi líbí, že vidím rychle výsledky, vím hned, jestli to funguje nebo ne. A když to nefunguje, tak pátrání po chybách je taková soukromá detektivka. I když mám občas pocit, že mi z toho praskne hlava 🙂

Jaká je Vaše původní profese?

Původní profesí jsem středoškolská učitelka, bohužel ne informatiky, tam moje oficiální vzdělání skončilo u přesouvání souborů v Norton Commanderu.

K webům jsem se dostala až na mateřské (2004), když jsem nějak potřebovala zaměstnat mozek. Tak vznikl můj první web, maminkovský portál VašeDěti.cz. Na něm a kvůli němu jsem se naučila HTML i základy PHP apod. Tenkrát mě to chytlo a dodnes nepustilo, i když jsem se postupem času přeorientovala na WordPress a víc než vlastním projektům se věnuju webům svých klientek.

Co Vás překvapilo v začátcích?

V úplných začátcích mě překvapovalo vlastně všechno. Nestačila jsem se divit, jaké vůbec jsou možnosti a hlavně jsem zírala, co všechno dokážu dát dokupy sama jen s pomocí příruček a případně nějakých rad z diskuzního fóra.

Byla jsem v úžasu z toho, že za funkčním webem nemusí stát celý tým programátorů, jak jsem si do té doby myslela, ale že to s trochou logiky zvládne i ženská na mateřské mezi přebalováním a vařením mrkvičky.

Překvapení byl i přechod na WordPress o 5 let později. Nejdřív jsem z něj byla nešťastná, protože najednou bylo všechno jinak. Ale jak jsem ho postupně poznávala a jak se vyvíjel, zjistila jsem, že je to opravdu super nástroj, se kterým se dají dělat skoro zázraky. Navíc to jde fakt rychle, není potřeba trávit hodiny psaním kódu, stačí vybrat a nainstalovat vhodný plugin.

Měla jste krizové období, kdy se Vám chtělo všeho nechat?

Asi to bude znít za ty roky divně, ale ne. Ono to bude ale dané tím, že se během let moje práce hodně vyvíjela a měnila, takže rozhodně nedělám 15 let totéž. Zároveň ta změna směru vždycky nějak přirozeně vyplynula z toho, co jí předcházelo.

Občas jsou dny, kdy se mi do ničeho nechce, ale není to v tom smyslu „nechat všeho a jít o dům dál“. Většinou je to po nějakém pracovně hodně náročném období, takže to vyřeší odpočinek.

Jak se Vám podařilo uspět?

To přijde na to, co se bere jako úspěch. Jestli je to to, že mě živí práce, která mě baví a dává mi smysl, tak mám pocit, že to prostě přišlo tak nějak postupně samo. Prostě jsem dělala to, co mě bavilo, a postupně se zaměřovala víc na to, v čem jsem viděla přínos i pro ostatní. Komplikace, které se občas vyskytly, byly spíš zajímavé výzvy než nějaké nepřekonatelné překážky.

Asi jsem taky měla štěstí, že jsem si na zaměstnání mozku vybrala zrovna HTML. 🙂 Vůbec jsem nezačínala se záměrem, že budu budovat něco, co mě bude jednou živit. Dlouho to byla jen zábava, vlastně jsem ani netušila, že by z toho mohl někdy být nějaký příjem. To jsem zjistila až ve chvíli, kdy přišla první poptávka na reklamu na mém webu. Pak už se jen nabalovalo jedno na druhé.

Čím Vás oslovil SimpleShop?

Na SimpleShop jsem narazila v jeho úplných začátcích, kdy jsem už používala jiný nástroj pro automatizovaný prodej. Na jiné a nové řešení jsem byla zvědavá, zaujala mě hlavně cenová politika. 😉

Tak jsem si vytvořila účet a spustila přes něj prodej dost okrajového produktu, prostě jen tak na zkoušku. Měla jsem tak možnost sledovat, jak rychle se SimpleShop vyvíjí, jak přibývají nové funkce a možnosti propojení s nástroji na e-mail marketing a různými platebními systémy.

Zaujalo mě, že byl zveřejněný plán dalších úprav, takže jsem viděla, že to, co zatím postrádám, by mělo být brzy vyřešené. A opravdu to vyřešené bylo.

Když přibyl plugin pro tvorbu členských sekcí na WordPressu, který je na automatizovaný prodej napojený, stal se SimpleShop pro mě jasnou jedničkou. Všechny svoje online produkty teď už prodávám jen přes něj.

Oceňuju, že cenová politika je naprosto jednoduchá a hlavně celou dobu stejná, takže se dá snadno kalkulovat cena produktů. Navíc pro ty, kdo s automatizovanými prodeji začínají, je uklidňující, že platí jen pokud prodávají a jen z opravdu uskutečněných prodejů. Nehrozí vysoké měsíční poplatky za službu, která zrovna žádný zisk nepřináší. Proto ho doporučuju všem, kdo s prodejem infoproduktů začínají.

Vyšší poplatky pak znamenají taky vyšší příjmy, takže vlastně faktura od SimpleShopu je vždycky dobrá zpráva. Buď to není moc, nebo je to signál, že tento měsíc stál za to. Přitom je nastavený i rozumný strop, takže se měsíční částka nikdy nevyšplhá příliš vysoko.

Co se Vám na něm ještě líbí?

Líbí se mi, že v základu je SimpleShop dost intuitivní a nastavování prodeje v něm zabere jen pár minut. Zároveň má spoustu možností, co všechno se v něm dá nastavit nebo editovat, takže je hodně variabilní. Pro pokročilejší možnosti (varianty produktů, upsell, členské sekce) jsou připravené srozumitelné návody.

A kapitola sama pro sebe je podpora – ochotná, trpělivá a informovaná. Vím, že se na ni můžu kdykoli obrátit s jakýmkoli dotazem, prosbou i připomínkou. Od svých klientek se často dozvídám, jaké mají zkušenosti s technickou podporou různých služeb a nástrojů, na SimpleShop jsem zatím slyšela jen samou chválu.

Díky tomu SimpleShop vřele a s klidným svědomím doporučuju nejen „svým počítačovým blondýnám“, ale i všem ostatním, kdo chtějí prodávat online jednoduše a efektivně.

 

Na závěr bych chtěla SimpleShopu popřát spoustu stejně spokojených klientek a klientů a hodně energie do dalšího vylepšování.

 

 

Na otázky odpovídala Petra Vymětalová, internetová průvodkyně počítačovými technikáliemi.

 

Jana Ulcová
Otázky pokládala Mgr. Ing. Jana Ulcová,
obsahová specialistka Redbit s.r.o.
(Vyfakturuj.cz, SimpleShop, SimpleTicket).