SimpleShop WP plugin – nejčastější otázky

Tento návod je pro službu: SimpleShop

Co dělat v případě potíží se SimpleShop pluginem pro WordPress nebo členskými sekcemi? Připravili jsme pro vás přehled nejčastějších potíží, na které můžete při nastavení členských sekcí narazit.

Tento návod je určen pro weby používající WordPress a Mioweb ve verzi bez vlastních členských sekcí. Máte-li Mioweb s vlastními členskými sekcemi, podívejte se na tento návod na propojení.

Instalace pluginu se nezdařila

Pro správnou funkčnost pluginu je potřeba mít na vašem webu nainstalovanou:

  • Dostatečně aktuální verzi PHP
  • Dostatečně aktuální verzi WordPressu
  • Nejnovější verzi SimpleShop WordPress pluginu – zkontrolujte, zda používáte poslední dostupnou verzi pluginu a zda na vašem webu z minulosti nezůstala některá ze starších verzí. V takovém případě je nutné všechny starší verze smazat.

Kompatibilní verze PHP a WordPressu najdete u SimpleShop pluginu v přehledu pluginů po kliknutí na odkaz Zobrazit podrobnosti nebo na této veřejné stránce pluginu.

Podrobnosti o WP pluginu

Zobrazí se informace o nejnižší požadované verzi PHP, WordPressu a také verze WordPressu, do které je plugin otestován z hlediska vzájemné kompatibility.

To, jaké verze WordPressu a PHP máme skutečně na webu, zjistíte v Nástrojích → Zdraví webu → Informace. Verzi WordPressu zjistíte hned v prví roletce WodrPress. Verzi PHP trochu níže v roletce Server.

WordPress - zobrazení informací o webu

Nepodařilo se spojení s webem

1) Zkontrolujte, zda máte nainstalovanou aktuální verzi pluginu. Plugin doporučujeme vždy mít aktualizovaný na nejnovější dostupnou verzi.

2) Zkontrolujte propojení pluginu v Nastavení → Napojení → Jiné systémy – WordPress/Mioweb. Zde také uvidíte informaci o nainstalované verzi pluginu.

Propojene-weby

Pokud se vám zde zobrazuje žlutá chybová hláška informující o tom, že propojení s webem se nezdařilo, zkuste postupně zkontrolovat následující náležitosti:

Konflikt s jiným (obvykle bezpečnostním) pluginem instalovaným na webu

Vypněte všechny pluginy kromě SimpleShopu a postupně je opět zapínejte. Průběžně přitom zkoušejte načíst členské sekce u produktu.

Trvalé odkazy nastavené na hodnotu Základní

V administraci vašeho webu v Nastavení → Trvalé odkazy změňte způsob vytváření trvalých odkazů na jiný než základní.

Struktura trvalých odkazů

Web je nedostupný

Pokud máte stránky zatím ve výstavbě, propojení s webem nemůže proběhnout. Vše bude tedy možné propojit a vyzkoušet až po zveřejnění webu.

Chybí bezpečnostní certifikát

Potíže při propojení mohou být způsobeny také chybějícím bezpečnostním certifikátem na webu. V tomto případě doporučujeme, abyste se obrátili na svého správce webu.

Změna přihlašovacích údajů do SimpleShopu

Pokud jste v poslední době měnili přihlašovací údaje do SimpleShopu, napojte web znovu.

Nenačítají se členské sekce u produktu v SimpleShopu

Pokud máte web v pořádku napojený a nenačítají se vám členské sekce u produktu, stačí pouze obnovit jejich seznam.

Přejděte proto do úpravy produktu → záložka Obecné informace → část Členské sekce a zde obnovte seznam členských sekcí.

Obnoveni-seznamu-clenskych-sekci

Pokud se zde po obnovení zobrazí nějaká chybová hláška, postupujte podle těchto pokynů pro případ potíží s napojením webu.

Nevytvořil se nový uživatel

Zkontrolujte, zda máte správně propojený web se svým účtem v SimpleShopu. Postupovat můžete dle pokynů výše.

Problémem může také např. být změna protokolu z HTTP na HTTPS. V takovém případě je nutné původní napojení na HTTP úplně smazat, napojit web na HTTPS znovu a k produktům napojit pouze členské sekce na protokolu HTTPS.

Potíže s přihlašovacími údaji

Zákazníkovi nepřišel e-mail

Pokud zákazníkovi nedorazil e-mail s přihlašovacími údaji, je potřeba nejprve zjistit, zda se uživatel vytvořil a e-mail neodešel, nebo zda uživatel ani nebyl vytvořen. To, zda uživatel na webu existuje, zjistíte v jeho administraci v záložce Uživatelé.

Pokud nebyl ani vytvořen, bude se jednat o případ Nevytvořil se nový uživatel.

Pokud uživatel na webu byl vytvořen, ale pouze mu nedorazil e-mail s přihlašovacími údaji, bude problém pravděpodobně na straně zákazníka. E-mail mu mohl spadnout např. do Spamu nebo do složky Hromadné. Doporučujeme všechny tyto schránky zkontrolovat.

Abyste si mohli být jisti, že chyba není na straně Vašeho webu, doporučujeme si pro sledování odchozích e-mailů z webu nainstalovat nějaký plugin. My máme dobrou zkušenost s pluginem WP Mail Logging.

Plugin WP Mail Logging vám neukáže již odeslané e-maily, ale pokud by se to opakovalo, můžete vidět informace potvrzující odeslání e-mailu, které můžou zákazníkovi pomoci v jeho dohledání.

Poslední možností je, že prodáváte členství s začátkem platnosti od konkrétního dne. V takovém případě přihlašovací údaje dorazív den začátku platnosti členství.

Odkaz místo nového hesla

WordPress posílá heslo pouze zcela novému uživateli. Pokud už byl uživatel založen na vašem webu dříve, přihlašovací údaje už v minulosti dostal a nyní dostane pouze odkaz na případnou změnu hesla

Stejně tak je možné vygenerovat nové heslo a znovu ho odeslat uživateli z administrace webu z detailu uživatele v sekci Uživatelé.

Podle zkušeností některých našich zákazníků může obnovu hesla pomocí odkazu blokovat např. plugin Theme My Login. V takovém případě je potřeba tento (nebo případně jiný konfliktní) plugin odstranit.

Problémy s přesměrováním

Návštěvník je přesměrován do administrace

V nastavení pluginu nebo v e-mailu pro nového uživatele nastavte přesměrování na rozcestník nebo jinou požadovanou stránku.

Návštěvník je přesměrován na homepage

Nastavené přesměrování může někdy blokovat některý z pluginů, který má na starosti přihlašování návštěvníka na stránky. Vyzkoušejte tyto pluginy vypnout a postupně je opět zapínat, abyste zjistili, zda dochází ke kolizi s nastavením.

Neodesílají se naplánované e-maily

Správnou funkčnost odesílání e-mailů se zveřejněním nového obsahu a s přihlašovacími údaji u členství od konkrétního dne, které se plánují na určitý den a čas, může narušit:

Nedostatečná aktivita na webu

Web v daný den nebyl aktivní, a proto se nespustily předem naplánované úlohy. Pokud nechcete spoléhat na pravidelnou aktivitu stránek, kontaktujte svého administrátora nebo hosting a požádejte je o nastavení tzv. systémového cronu, který v pravidelných termínech zajistí impuls ke spuštění naplánovaných akcí na webu.

Blokace caching pluginem

Pokud na webu používáte caching plugin, zkuste ho vypnout a celý proces znovu otestovat. Pokud tentokrát e-maily v pořádku přijdou, je problém právě v caching pluginu.

Co dělat při změně napojení

Změna účtu v SimpleShopu

Dojde-li z nějakého důvodu ke změně v napojení (např. přechod do jiného účtu v SimpleShopu v případě změny plátcovství DPH a/nebo z OSVČ na s. r. o.), členské sekce na webu zůstanou zachovány. Stejně tak na webu zůstanou jednotliví uživatelé a jejich přístupy k zabezpečenému obsahu.

V novém účtu/firmě v SimpleShopu je nutné vytvořit produkty znovu a ke každému z nich napojit členskou sekci z vašeho webu.

Změna na webu

Když má dojít ke změně přímo na webu (např. při změně hostingu) je nutné naprogramovat migraci dat tak, aby správně proběhlo přenesení členských sekcí, uživatelů a všech návazných dat. Důležité je především zachování původních ID u skupin i uživatelů. Bez toho nebudou existujícím uživatelům fungovat původní přístupy k zabezpečenému obsahu.

Pokud nemáte vlastního programátora, můžete využít služeb některého z našich spolupracujících profesionálů.

Nenašli jste odpověď na svůj konkrétní problém? Pošlete nám podklady na info@simpleshop.cz, rádi vám s řešením pomůžeme.

Související články

Markéta Hladká

Tento návod pro vás napsala Markéta Hladká.

Ráda relaxuje na zahradě u knihy a šálku dobrého čaje, pokud zrovna nepečuje o své dva aktivní jednovaječné potomky.

Chcete se k článku na něco zeptat?

Napište nám