Tipy na podnikání aneb možnosti a výhody prodeje digitálních produktů

Kopie návrhu jak na online podnikání při zaměstnání

Proč začít podnikat prodejem digitálních produktů?

Po čem je na trhu aktuálně největší poptávka? Mezi lidmi dle statistik a průzkumů roste zájem o digitální produkty, ať už v podobě e-knih, online kurzů nebo workshopů. Dobrou zprávou je, že prodej digitálních produktů přináší podnikatelům řadu nesporných výhod, ať už v podobě zmíněných nízkých počátečních nákladů, flexibility nebo vysoké ziskové marže. Prostřednictvím jakých digitálních produktů můžete rozjet své podnikání?

Tvořte a prodávejte e-booky

Máte know-how, které by mohlo pomoci ostatním? Výborně. Sepsání vašich znalostí, zkušeností nebo cenných tipů je jednou z nejjednodušších cest, jak začít podnikat online. Můžete psát o svých odborných znalostech (např. Jak efektivně řídit projekt, Tipy, jak zvýšit produktivitu práce apod.), o osobním rozvoji (např. Jak dosáhnout svých cílů, Zvýšení sebevědomí) nebo třeba o zájmových oblastech (Průvodce po skrytých klenotech Evropy, Jak začít fotit apod.).

Výhody tvorby e-booku

A jaké výhody jsou s prodejem e-booků spojené? Je jich hned několik. Vytvoření e-booku nevyžaduje vysoké finanční náklady. Jakmile navíc e-book sepíšete, můžete ho prodávat opakovaně bez dalších výrobních nákladů. Prodej e-booků je možné plně automatizovat a vydělávat tak 24/7. V neposlední řadě můžete e-book vytvořit kdykoliv a odkudkoliv, což poskytuje svobodu v plánování času.

Jak na e-booku začít vydělávat?

Prodej vytvořeného e-booku může být velmi jednoduchý, pokud se rozhodnete využít chytrý systém v podobě SimpleShopu. Tyto systém umožňuje automatizovat platby i zaslání e-booku zákazníkům. Na vás už zbyde jen propagace na sociálních sítích nebo třeba prostřednictvím spolupráce s influencery.

Více o tom, jak vytvořit a začít prodávat svou první e-knihu, se dozvíte v tomto článku.

Vyučujte z pohodlí domova prostřednictvím online kurzů

V posledních letech došlo nejen ve světě, ale také u nás k významnému nárůstu zájmu o digitální kurzy a online vzdělávání. Například v roce 2023 se v Česku alespoň jednoho online kurzu účastnilo 17 % lidí nad 16 let, což bylo o 9 % více než v roce 2019.  Máte odborné znalosti nebo dovednosti, které můžete lidem předat? Pak neváhejte využít toho, že lidé jsou ochotni investovat do kvalitních digitálních kurzů.

Tipy na  podnikání aneb...

Jak začít s tvorbou online kurzu?

  • Výběr vhodného tématu: Ideální je vždy zvolit oblast, ve které máte hluboké znalosti a která vás baví.
  • Průzkum trhu: Už víte, o čem by váš digitální kurz měl být? Nepodceňte průzkum trhu, díky kterému zjistíte, jestli je o dané téma na trhu zájem. Můžete využít například analýzu klíčových slov k identifikaci aktuálních trendů nebo sociální sítě a diskuzní fóra.
  • Navrhněte strukturu kurzu: Kurz rozdělte do lekcí, které na sebe logicky navazují. Popřemýšlejte nad tím, čím kurz obohatit, abyste získali konkurenční výhodu. Jednat se může například o interaktivní prvky, videa nebo kvízy.
  • Vytvořte obsah: Shromážděte co nejvíce materiálů, které vám umožní vytvořit kvalitní kurz.
  •  Stanovte cenu: Na základě hodnoty, délky kurzu a konkurence nastavte prodejní cenu online kurzu.

Můžete i vy vydělávat na online kurzech?

Pokud si říkáte, že pro vás online kurz není cestou, jak podnikat, protože nejste expertem v žádné oblasti, zkuste se znovu zamyslet. Lidé totiž hledají kurzy na nejrůznější témata:

  • jazyky (angličtina, španělština, čeština pro začátečníky apod.),
  • podnikání (digitální marketing, sociální média, e-commerce apod.),
  • osobní rozvoj (komunikace, mindfulness, management apod.),
  • zdraví a fitness (výživa, cvičební programy, duševní zdraví apod.),
  • kreativní obory (fotografování, psaní, hudba apod.).

Jak začít kurzy prodávat?

Prodej kurzů je dnes jednodušší než kdy dříve. Pokud chcete celý proces automatizovat a prodávat zcela bez starostí, můžete využít systém, jako je SimpleShop. Jeho výhodou mimo jiné je, že pokud nic neprodáte, nic za něj nezaplatíte.

Začněte se živit podcasty nebo dalším audioobsahem

Podle dostupných údajů z roku 2024 podcasty v Česku poslouchalo přibližně 46 % osob starších 16 let, což představuje zhruba 4 miliony lidí. Toto vysoké číslo je důkazem toho, že je mezi lidmi o podcasty a audioobsah (audioknihy, hudba, přednášky, kurzy a lekce ve zvukové podobě apod.) obrovský zájem. Podcasty a audioobsah mohou pokrývat širokou škálu témat, k oblíbeným kategoriím patří rozhovory a zábava, seberozvoj, krimi, sport nebo volný čas.

Tipy na  podnikání aneb...  (2)

Co budete potřebovat k vytvoření audioobsahu?

Pro tvorbu kvalitního audioobsahu, jako jsou například zmíněné podcasty, budete potřebovat mikrofon, uzavřená sluchátka, výkonný počítač, který zvládne nahrávání a editaci zvuku, a také nahrávací a editační software. Využít můžete třeba bezplatný software Audacity nebo profesionální nástroj s pokročilými funkcemi pro úpravu zvuku Adobe Audition.

Natáčejte zajímavý videoobsah

Prodej videobsahu je v současné době velmi výnosnou oblastí s rostoucím potenciálem, což ostatně dokazují i statistiky. Napříč světem ve třetím čtvrtletí roku 2024 sledovalo online videa měsíčně neuvěřitelných 92 % uživatelů internetu. Dle žebříčku magazínu Forbes z roku 2024 si nejlépe placení čeští youtubeři vydělali desítky milionů korun ročně, například Jon Mariánek dosáhl příjmu 33 milionů a FIZIstyle 27,5 milionu Kč. Zdaleka ne všichni samozřejmě videobsahem vydělávají miliony, může vám však zajistit atraktivní příjem.

Jaké výhody přináší tvorba videobsahu?

Kromě nízkých nákladů, které jsou spojeny s většinou digitálních produktů, je výhodou tvorby videoobsahu i jednoduchá distribuce videí, například prostřednictvím vlastního webu s prodejním formulářem. Benefitem je také možnost předtočení videí, při jejich prodeji tedy nemusíte být vůbec přítomní online. Můžete také vytvořit libovolný počet videí, jež pokrývají různá témata, což umožňuje nabídku přizpůsobit širšímu spektru zákazníků.

Jaké podoby může mít videoobsah?

Videoobsah nemusí mít ani zdaleka pouze formát mluvící hlavy před kamerou. Existuje totiž celá řada zajímavých formátů, které můžete přizpůsobit svým potřebám i zákazníkům:

  • Prezentace s hlasovým komentářem: Připravené slajdy s vaším hlasovým komentářem jsou vhodné například pro vzdělávací kurzy.
  • Tutoriál s ukázkami na obrazovce: Sdílení obrazovky a ukazování postupu krok za krokem se využívá například u videí o programování nebo grafickém designu.
  • Animovaná nebo ilustrovaná videa: Využívání animace a grafických prvků místo reálného videa umí zjednodušit i složité koncepty, je tak vhodné pro širokou škálu oblastí, třeba pro vzdělávání dětí nebo objasňování marketingových témat.
  • Interaktivní videa: U jazykových kurzů nebo například firemního školení jsou oblíbená videa, která obsahují kvízy, úkoly nebo možnost odpovídat na otázky.

TIP: Pro snadnou správu videoobsahu můžete opět využít SimpleShop, který podporuje integraci s YouTube i Vimeo.

Vytvořte si placenou komunitu díky exkluzivnímu obsahu

Jak si prostřednictvím prodeje digitálních produktů zajistit stabilní příjem? Odpovědí je vytvoření placené komunity, které nabídnete exkluzivní obsah. Co si pod pojmem exkluzivní obsah představit? Může se jednat například o:

  • videa nebo podcasty (série videí nebo epizody podcastů dostupné pouze pro předplatitele),
  • pravidelné webináře (interaktivní online setkání, během kterých budete odpovídat na dotazy členů komunity),
  • osobní mentoring (konzultace pro úzkou skupinu lidí),  
  • přístup do uzavřené skupiny (exkluzivní fórum nebo chat pro členy skupiny),
  • stahovatelné materiály a zdroje (přístup k e-bookům, pracovním listům nebo checklistům).

Jak vám s exkluzivním obsahem pomůže SimpleShop?

SimpleShop umožňuje vytvářet a spravovat členské sekce, kde můžete svým zákazníkům nabídnout prémiový obsah. Díky integraci s různými platebními bránami a bankami navíc zajišťuje automatizaci plateb i správu členství, takže budete mít dostatek času na tvorbu kvalitního obsahu.

Jaké jsou další možnosti, jak vydělávat přes internet?

Pokud se nechcete nebo nemůžete zaměřovat na online kurzy nebo vzdělávací obsah, nezoufejte. Existuje celá řada dalších způsobů, jak si na internetu vydělávat tím, že využijete své kreativní, administrativní nebo technické dovednosti.

Tipy na  podnikání aneb...  (3)

Kreativní obory a tvorba obsahu

  • Psaní na volné noze: Máte talent na psaní? Živit se můžete psaním textů na weby, psaním popisků nebo blogových článků jako copywriter.
  • Grafický design: Pokud máte zkušenosti s grafickým designem, můžete vydělávat tvorbou log nebo marketingových materiálů.
  • Správa sociálních sítí: Řada firem hledá odborníky na správu jejich profilů na sociálních sítích, jako je Instagram, LinkedIn nebo Facebook.

Technické a administrativní služby

  • Tvorba webových stránek: Pokud máte zkušenosti s tvorbou webových stránek, můžete vytvářet weby jako nezávislý tvůrce. Kromě toho také můžete vytvářet a prodávat šablony pro webové stránky nebo nabízet konzultace v oblasti webového vývoje.
  • Virtuální asistent/ka: Práci virtuálního asistenta, který poskytuje administrativní podporu na dálku.
  • Testování aplikací a webových stránek: Příležitost k testování nebo hodnocení různých aplikací a webů. 

Jazykové a analytické služby

  • Překlady a korektury: Pokud ovládáte cizí jazyk nebo jazyky můžete nabízet překladatelské služby nebo korektury textů.
  • Online doučování: Specializujete se na určitou oblast, například biologii? Pak můžete poskytovat online lekce studentům.

Nepodceňte sebepropagaci a reklamu

I ten nejkvalitnější digitální produkt nebo služba může skončit neúspěchem, pokud ho nedokážete dostatečně propagovat. Pokud chcete prodávat v silně konkurenčním digitálním světě, je nezbytné, abyste byli vidět. Bez dostatečné zákaznické základny se vaše podnikání nebude moci rozvíjet. Co tedy udělat proto, abyste se dostali do povědomí vaší cílové skupiny?

  • Investujte do vlastních webových stránek, které jsou vaší digitální vizitkou.
  • Ukažte zákazníkům své portfolio, díky kterému vám budou moci důvěřovat.
  • Věnujte se sociálním sítím prostřednictvím pravidelných příspěvků a komunikace se zákazníky.
  • Vybudujte si silnou síť kontaktů, například návštěvami odborných akcí nebo spoluprací s profesionály.
  • Požádejte své zákazníky o reference a doporučení, spokojení zákazníci jsou totiž tou nejlepší reklamou.
Simpleshop  (2)

Prodej digitálních produktů, jako jsou e-booky nebo online videa, je pro podnikatele možností, jak zvolit podnikání s nízkými náklady a zároveň s vysokým ziskovým potenciálem.

Pro efektivní správu digitálních prodejů a automatizaci procesů je ideálním řešením platforma SimpleShop, která vám ušetří čas i starosti.

Je copywriterkou tělem i duší. Když zrovna nepíše, užívá si sílu slov prostřednictvím knížek. Ráda také tráví čas s kocourem Kryšpínem a psem Obelixem.
Hana Fabiánová

Skvělý článek, co říkáte?

Aby vám žádný další neutekl, nechejte nám na sebe e-mail.

Přečtěte si také

Na podobné téma jsme napsali spoustu článků.
Tady je několik z nich

Kopie návrhu jak na online podnikání při zaměstnání

Tipy na podnikání aneb možnosti a výhody prodeje digitálních produktů

Česká republika by se dala nazvat zemí podnikatelů. Podle dostupných údajů z roku 2024 bylo v Česku evidováno celkem 1,16 milionu OSVČ, což je historicky Přečíst
Jak na online podnikání při zaměstnání

Jak na online podnikání při zaměstnání?

Hledáte možnost přivýdělku k zaměstnání nebo chcete začít podnikat v oboru, který vás baví, bez toho, abyste museli opustit stávající práci? V tom případě se Přečíst
Kde prodávat na internetu

Kde prodávat na internetu?

Online nákupy se staly nedílnou součástí milionů lidí na celém světě. Zájem je nejen o fyzické, ale také digitální produkty. Na první pohled může vypadat Přečíst
Jak začít podnikat

Jak začít podnikat a uspět?

Česká republika by se dala nazvat zemí podnikatelů. Podle informací z roku 2024 tvořili podnikatelé v Česku neuvěřitelných 22 % dospělé populace. Uvažujete nad tím, Přečíst
Online podnikání

Jaké jsou výhody online podnikání a na čem vydělat díky podnikání přes internet?

E-knihy, online kurzy, videa nebo podcasty. To jsou některé z digitálních produktů, které se těší čím dál tím větší popularitě. Ostatně průzkum společnosti Mastercard ukázal, Přečíst
Na co byste si měli dát jako tvůrci obsahu pozor

Na co byste si měli dát jako tvůrci obsahu pozor?

Vytváříte digitální produkty, například v podobě elektronických knih, pracovních sešitů, digitálních časopisů nebo online kurzů, a chcete z nich vytěžit maximum? Připravili jsme si pro Přečíst
Návrh bez názvu (1)

Jak odvádět lepší služby a získat si důvěru zákazníků?

Vytvořili jste skvělý digitální produkt, například v podobě e-booku, videí nebo kurzu? Jedním z důležitých kroků úspěšného prodeje je kromě samotného produktu také vztah se Přečíst
Jak monetizovat obsah aneb co udělat pro to, aby váš obsah vydělával

Jak monetizovat obsah aneb co udělat pro to, aby váš obsah vydělával

Vytváříte digitální obsah, ať už v podobě podcastů, videí nebo blogových článků, a chcete, aby vám začal vydělávat? Existuje hned několik strategií, jak tohoto cíle Přečíst
Co by měl vědět a dělat každý tvůrce obsahu

Co by měl vědět a dělat každý tvůrce obsahu?

Sdílíte s ostatními své nápady, myšlenky nebo příběhy prostřednictvím různých online platforem? Cítíte, že jsou pro vaše sledující opravdu přínosné a rádi byste z toho Přečíst
Jak vydat a prodat svou vlastní e-knihu

Jak vydat a prodat svou vlastní e-knihu?

Rýsuje se vám v hlavě příběh, který byste rádi poslali do světa? Máte speciální znalosti a chcete se o ně podělit s ostatními? Psaní vám Přečíst
Kopie návrhu jak na působivou instagramovou stránku s odkazem v biu

Jak napsat úspěšný blogový článek?

Chcete vědět, jak napsat článek, který si zamilují vaši čtenáři i vyhledávače? Poradíme vám, na jaké body se zaměřit. Copywriteři se shodují na tom, že Přečíst
Chyby v prodejních formulářích

Chyby v prodejních formulářích

Chystáte se na prodej online produktů prostřednictvím prodejního formuláře SimpleShop? Máte vlastní web nebo plánujete vytvořit prodejní stránku pro každý produkt? Přečíst
Jak vytvořit efektivní bio

Jak na působivou instagramovou stránku s odkazem v biu?

Věděli jste, že Instagram celosvětově používají více než 1,3 miliardy lidí a v České republice jsou evidovány zhruba 4 miliony aktivních uživatelů? Přečíst
Návrh bez názvu (48)

Jak se pustit do prvního digitálního prodeje?

Poptávka po digitálních produktech roste bezprecedentním tempem. Důkazem jsou ostatně i statistiky, podle kterých se objem transakcí s digitálními produkty jen za poslední dva roky Přečíst
Copywriter přibližuje svou práci co je to copywriting a jak napsat chytlavé texty (3)

Copywriter přibližuje svou práci: Co je to copywriting a jak napsat chytlavé texty?

Definicí copywritingu je tvorba obsahových, reklamních a marketingových textů, jejichž cílem je navést čtenáře k požadované akci. Co to ale znamená v praxi? Hodiny rešerší... Přečíst

Stále váháte?

Za zkoušku nic nedáte. Aspoň ne u nás.
Bez závazků a bez háčků.